حضور باشکوه ملت در مراسم روز مبارزه با استکبار


سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در مراسم
13 آبان روز ملی استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است، غلبه بر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است. 13 آبان 1358 در آن هنگام که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب اسلامی شکل گرفت.
سرلشکر سلامی با ‌اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در جهان، گفت:بیش از 40 جنگ بزرگ در 40 نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاورمیانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است. بیش از 200 مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده با گسترش قدرت نظامی، اهداف سیاسی را دنبال کند. 750 پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.


وی با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در تمام عالم بوده است، گفت: از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی، مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم نظام سیاسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: او که مجسمه آزادی دارد، بیشترین آمار خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید دستگاه‌های شکنجه و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن آزادیخواهان را هم دارد. او تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرد و صدها هزار انسان را خاکستر کرد. او کسی است که در ایران با کودتای 28 مرداد 1332، رژیم شاهنشاهی را مستقر و آزادیخواهی و مشروطه‌خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.
آمریکا، حامی تروریست‌ها و دزدان دریایی
سرلشکر سلامی اظهار داشت: چهارشنبه- 12 آبان- خبر بزرگی منتشر شد؛ آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در صحنه‌هایی از سارقان بین‌المللی نفت. آنها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند و ما بر اساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد، این پیشبینی شده بود. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند، شما گام‌های محکم فرزندانتان را وقتی سوار بالگرد می‌شدند، دیدید. اینها تکثیر شده‌های روح بلند حاج قاسم‌اند. حاج قاسم تکثیر شد و همه اینها قاسم بوند. با همان عشق و شوق و شور برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.
وی گفت: به هر شکل آمریکایی‌ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار و صلابت را دقیقا از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید، خداوند چه سکینتی بر قلوب این مجاهدان فی سبیل الله نازل کرده بود که این چنین در میدان مواجهه و برخورد، در اوج آرامش در قلب حادثه بودند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد، افزود: اینها چند سپاهی نبودند، نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که اینچنین برای این ملت افتخار آفریدند. ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند، ما گفته‌ایم که لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگانمان هم می‌گوییم که نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تامین امنیت خود ناتوان‌اند.
در بخشی از راهپیمایی 13 آبان در تهران، بیانیه تشکل‌های دانشجویی در اعلام برائت از آمریکا، اسرائیل و انگلیس قرائت شد. همچنین دانش‌آموزان با سر دادن شعارهایی برای نابودی داعش و استکبار جهانی اعلام کردند که تا پایان جان برای حفظ آرمان‌های انقلاب خواهیم ایستاد.
تقدیر مردم از مقابله سپاه با دزدی دریایی آمریکا
از نکات جالب توجه مراسم گرامیداشت 13 آبان ، تقدیر و تشکر مردم از اقدام انقلابی سپاه پاسداران در عملیات برخورد با دزدی دریایی آمریکا در دریای عمان بود.
مردم با سر دادن شعار «سپاه انقلابی تشکر تشکر» از عملیات مقتدراته سپاه مقابل آمریکا تشکر کردند.
قطعنامه
تظاهرات سراسری 13 آبان
قطعنامه تظاهرات سراسری و اجتماع مردمی یوم الله سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صبح پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری این مراسم در سراسر کشور در 8 بند قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما ملت مقتدر و استکبارستیز ایران، ضمن بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آن، رژیم تروریست و جنایتکار آمریکا، خروج عهدشکنانه آمریکایی‌ها از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه کاخ سفید علیه نظام و ملت ایران با تحمیل جنگ گسترده روانی، رسانه‌ای و اقتصادی را تجربه‌ای بزرگ در این عرصه دانسته و از آنجا که رایزنی‌ها برای آغاز مرحله جدید مذاکرات هسته‌ای با رعایت اصل عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ایران اسلامی به مراحل نهایی نزدیک شده است، مواضع حکیمانه و هوشمندانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و ‹قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) مصوب مجلس شورای اسلامی را نقشه راه مذاکرات پیش‌رو دانسته و بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و راستی‌آزمایی انتفاع ملت ایران از آن و تعهد آمریکایی‌ها بر عدم عهدشکنی مجدد و تداوم روند شیطنت‌آمیز گذشته به‌عنوان خواسته و مطالبه حق و خدشه‌ناپذیر خود تاکید می‌کنیم.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: شکست راهبردها و سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه را نشانه (سرعت گرفتن افول آمریکا) و نتیجه قدرت مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه تحت گفتمان مقاومت، وحدت و استکبارستیزی ملت ایران دانسته و بر ضرورت هوشیاری و هوشمندی ملت‌های منطقه برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های کاخ سفید مانند آنچه در صحنه جنایات تروریستی اخیر در مساجد افغانستان و در حین برگزاری نماز جمعه اتفاق افتاد، تاکید می‌نماییم.
مراسم باشکوه 13 آبان
در جوار مزار حاج قاسم
دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در اجتماع بزرگ یوم‌الله 13 آبان در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه در تمام این سال‌ها انقلاب اسلامی و دلدادگان به انقلاب هیچ‌وقت در انفعال نبودند و همیشه با ابتکار عمل با استکبار مبارزه کردند، گفت: کسانی که راه خدا را در پیش بگیرند، هیچوقت شکست نخواهند خورد چرا که در این راه هر دو وجه آن پیروزی است.
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با‌اشاره به اینکه بهترین زمان انتشار خبر سرکوب کردن نیروهای آمریکایی در خلیج ‌فارس شب 13 آبان بود تا همه بدانند آمریکا همیشه شکست خورده است، افزود: نیروی دریایی آمریکا قدرت بزرگ دشمن بود اما توسط نیروهای ما سرکوب شدند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جنگ تحمیلی وقتی فهمیدند شکست رژیم بعث حتمی است مستقیماً وارد جنگ شده و ناوهای آمریکایی به خلیج‌فارس آمد، ادامه داد: هشتم اسفند سال 65 به دریا رفتیم و در یکم فروردین 66 اولین عملیات مقابله به‌مثل مقابل نیروهای آمریکایی انجام شد.
سایر اخبار این روزنامه
بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها با «جنگ ستارگان» خوش باشید!(یادداشت روز) اخبار ویژه تظاهرات گسترده علیه نتایج انتخابات در بغداد؛ ۴ معترض کشته شدند مردم در نهضت تولید مسکن با آورده اندک صاحبخانه می‌شوند ضرب‌الاجل2 هفته‌ای «اژه‌ای» برای ساماندهی انبار‌ها و تعیین تکلیف کالا‌های دپو شده حضور باشکوه ملت در مراسم روز مبارزه با استکبار مشکل گرانی افسارگسیخته اگرچه یک شبه حل نمی‌شود اما مسئولان به اقدامات خود سرعت ببخشند بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند/مدیران باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند بزرگ‌تر از انقلاب اول ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت سپاه پاسداران، سرشاخه‌های برهم‌زننده امنیت مردم را در البرز بازداشت کرد واکنش تخم مرغی مدعیان اصلاحات به تحقیر آمریکا! بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها