واکنش تخم مرغی مدعیان اصلاحات به تحقیر آمریکا!



سرویس سیاسی-
روزنامه سازندگی ارگان حزب اشرافی کارگزاران روز پنجشنبه همزمان با سالروز 13 آبان روز ملی استکبار‌ستیزی و همچنین رسانه‌ای شدن اقدام مقتدرانه پاسداران انقلاب اسلامی در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکائی‌ها‌، ضمن سانسور این دو رویداد مهم در اقدامی وقیحانه سعی داشته با کنایه و تحقیر، مهم‌ترین مسئله کشور را تخم مرغ اعلام کند.


این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی در گزارش تیتر یک خود با عنوان «مسئله تخم مرغ نیست» نوشت: «چرا تخم مرغ و مرغ و برنج و لبنیات و دهها قلم مواد غذایی دیگر روز به روز گران می‌شود و به رغم وعده‌هایی که مسئولان اجرایی و دولتی می‌دهند مشکل حل نمی‌شود؟ آیا بین قیمت تخم مرغ و فروش نفت رابطه‌ای برقرار است و ما نمی‌دانیم؟!»
گرچه اینگونه مواضع از سوی جریان مدعی اصلاح‌طلبی مسئله تازه‌ای نیست و هر گاه که پای اقتدار و عزت ایران و شکست آمریکایی‌ها در میان باشد گروهی بیگانه‌پرست به جای خوشحالی، ناراحت و عصبانی می‌شوند و وارد میدان می‌شوند تا ضمن خود‌تحقیری به زعم خود از عزت و اقتدار ایران بکاهند.
ضمن آنکه قطعا کسی منکر مشکلات موجود در کشور نیست‌، اما این جریان همیشه طلبکار و فراری از پاسخگویی، بهتر از دیگران می‌داند اوضاع امروز کشور میراث شوم دولت ناکارآمد و پیر و خسته همین جریان است.
در واقع دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما ۸ سال بعد علاوه‌ بر نابودکردن معیشت مردم‌، افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن‌، دلار‌، خودرو‌، کالاهای اساسی‌، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.
آژانس به جای اینکه به حل مسئله کمک کند به مشکلات دامن می‌زند
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متاسفانه مستعد وارد شدن در حوزه سیاسی است و موضع‌گیری‌هایی که می‌کند، به جای اینکه به حل مسئله کمک کند، به مشکلات سیاسی دامن می‌زند و این در تعارض با موضع بی‌طرفی آژانس است».
در ادامه این مطلب آمده است:«متأسفانه آژانس مدعی است که ما این اطلاعات را در اختیار اعضای شورای حکام قرار می‌دهیم و این شورای حکام هستند که اخبار را در اختیار رسانه‌ها مثلا رویترز و فرانس‌ پرس و آسوشیتد پرس و سایر مراکز خبری قرار می‌دهند...این در حالی است که باید جنبه محرمانگی از سوی آژانس حفظ شود...آژانس اصلا صلاحیت لازم را ندارد که وارد مسائل سیاسی شود چون در تعارض با وظایف ذاتی این نهاد است».
گزارش‌های اخیر آژانس که کاملا مغرضانه و سیاسی است، بیش از پیش ثابت می‌کند که این سازمان مستقل نیست و برخلاف عدالت حکم می‌کند و به همین خاطر قابل اعتماد نیست.
آژانس انرژی اتمی هیچ‌گاه نسبت به فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز رژیم صهیونیستی در حوزه هسته‌ای واکنشی نشان نداده و همچنین در مقابل اقدامات شرورانه و خرابکارانه این رژیم جنایتکار در ایران نیز سکوت کرده است.
رهبر معظم انقلاب- مهر ۹۴- فرمودند: «ما به آژانس بدبینیم؛ آژانس نشان داده که هم مستقل نیست، هم عادل نیست؛ مستقل نیست زیرا تحت تأثیر قدرت‌ها است؛ عادل نیست [چون] بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به‌علاوه، اینکه بگویند «آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعّالیّت هسته‌ای در کشور نیست» این یک حرف غیر معقولی است. خب، چه‌جور می‌شود اطمینان پیدا کند؟ اصلاً اطمینان پیدا کردن [یعنی چه]؟ مگر تک‌تک خانه‌ها و وجب به وجب سرزمین کشور را اینها بگردند! چه‌جوری می‌شود اطمینان پیدا کرد؟ موکول کردن به این مسئله، نه منطقی است، نه عادلانه است».
«محمد اسلامی» رئیس‌سازمان انرژی اتمی چندی پیش با اشاره به اقدامات سیاسی آژانس علیه ایران گفته بود: «با ترفندهای فتنه‌آمیز و کاغذ و عکس ماهواره‌ای که اصالتی ندارد و با شواهد غیرمستدل اتهام وارد می‌کنند که این رفتار‌ها نخ‌نما شده است؛ آژانس نباید بازیچه گروه‌های تروریستی قرار بگیرد».
۲ علامت بهبود در بازار مسکن
روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: «نماگر مربوط به «رشد قیمت مصالح ساختمانی» و همچنین «رشد قیمت تمام‌شده ساخت مسکن» در پایین‌ترین سطح طی ماه‌های گذشته از سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.»
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز پنج شنبه در گزارشی با عنوان «علامت برگشت تورم اولیه مسکن» نوشت: «سرمایه‌گذاران ساختمانی، بهبود نسبی در روند قیمت تمام‌شده ساخت مسکن را تایید کردند. نتایج نظرسنجی دوره‌ای «شامخ» از سازنده‌ها در ابتدای آبان نشان می‌دهد نماگر مربوط به «رشد قیمت مصالح ساختمانی» و همچنین «رشد قیمت تمام‌شده ساخت مسکن» در پایین‌ترین سطح طی ماه‌های گذشته از سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است. اکثر شاخص‌های مربوط به فعالیت ساختمانی نیز نسبت به ماه قبل، بهتر شده است؛ هرچند غالب این شاخص‌ها تا رسیدن به سطح منعکس‌کننده رونق ساخت، فاصله زیادی دارد. شاخص «انتظارات سازنده‌ها نسبت به بازار ملک» اما پایین‌تر از مرز «اطمینان به آینده» است.»
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «ازآنجاکه قیمت تمام‌شده ساخت مسکن بر قیمت فروش واحدها در بازار معاملات املاک اثرگذار است، تحت تاثیر روندی که از سوی سازنده‌ها درخصوص اوضاع بازار در مهرماه گزارش شد، علائم بازگشت به عقب تورم اولیه مسکن (تورم هزینه ساخت) مشاهده می‌شود... پیش از این مرکز آمار ایران نیز به تازگی در گزارشی اعلام کرد: سرعت رشد قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در شهر تهران در تابستان امسال در مقایسه با سرعت رشد قیمت مصالح در بهار، کاهش یافته است. تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت مصالح ساختمانی که در فصل بهار از نقطه جوش 100درصدی عبور کرده بود، در تابستان به عقب برگشت و بیش از 35 واحد درصد کم شد. در این فصل تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران معادل 65درصد گزارش شد.»
دنیای اقتصاد همچنین نوشت: «انعکاس دومین پالس مثبت از بازار بالادست مسکن-بازار ساخت وساز- بعد از گزارش مرکز آمار مبنی بر کاهش سرعت رشد قیمت مصالح ساختمانی نشان می‌دهد این رویداد در صورت استمرار می‌تواند منجر به فراهم شدن مسیر کاهش قیمت مسکن در آینده شود.بررسی گزارش شامخ همچنین نشان می‌دهد مهرماه دومین ماه در سال جاری است که وضعیت اکثر نماگرهای ساختمانی نسبت به ماه‌های قبل و به‌ویژه شهریور‌ماه در آن بهتر شده است.»
مغالطه‌گویی مدعیان اصلاحات برای فریب افکار عمومی
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در گزارشی نوشت: «طرحی که چوب سیاسی‌کاری‌اش را خورد. طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان که مانند طرح شفافیت از همان ابتدا با اهداف سیاسی جناحی کلید زده شد، وقتی به تور خودی‌ها خورد، ناکام ماند.»
این نوشتار سپس افزوده است: «دوبار در مجلس فعلی نظارت و شفافیت در عملکرد نمایندگان کلیاتش رد شد.طرح شفافیت آرای نمایندگان، حربه‌ای بود علیه مجلس دهم با هدف متهم‌کردن نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدالی به تضاد با شفافیت حالا همان طرح در مجلس مدعی شفافیت دوبار رد می‌شود!»
در واقع این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی در گزارش خود دو طرح متفاوت را در هم آمیخته و از سوی دیگر این خط فریبکارانه را رسانه‌های دیگر اصلاح‌طلب نیز پیگیری کرده‌اند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «نمایندگان مجلس دیروز برای دومین‌بار با کلیات طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مخالفت کردند. رسانه‌های اصولگرا و حامیانشان تبلیغات زیادی بر سر این طرح به راه‌انداخته بودند. تا جایی که حتی این طرح را با هویت مجلس یازدهم گره زده و به آن نام «پارلمان شیشه‌ای» داده بودند. در این هفته‌های اخیر که طرح شفافیت آرا برای آمدن به صحن مدام از این هفته به آن هفته می‌افتاد، نمایندگانی بودند که ابراز امیدواری می‌کردند با رأی بالایی به تصویب برسد. اتفاقی که برعکس آن رخ داد. جریان رسانه‌ها و فعالان اصولگرا در شبکه‌های مجازی همان زمان هجمه گسترده‌ای علیه مجلس دهم نیمه‌اصلاح‌طلب، نیمه‌اصولگرا راه‌انداخته بودند و از آنجایی که طراح طرح چند اصولگرا بودند، همه تقصیر رد‌شدن آن را متوجه اصلاح‌طلبان می‌دانستند.»
آنچه روز چهارشنبه گذشته در مجلس کلیات آن تصویب نشد اصلاح طرح نظارت بر رفتار نمایندگان بود. در این باره لازم به ذکر است که طرح کامل‌تری در مورد نظارت بر رفتار نمایندگان در حال تدوین است که به زودی تدوین آن به اتمام می‌رسد.
طرح شفافیت آرا نیز در نوبت صحن علنی است و احتمالا در این هفته به صحن می‌آید. ماجرای طرح شفافیت آرا نیز در دفعه گذشته این بود که تا تصویب تنها 3رای کم داشت و نمایندگان مخالف نیز گفته بودند که با کلیت طرح مخالف نیستند ولی برخی از بندهای آن نیازمند بررسی بیشتر در کمیسیون است لذا با امضای تعداد قابل توجهی از نمایندگان دوباره در چرخه صحن علنی قرار گرفت.
اما نکته قابل تامل اینکه در مجلس دهم برخی نمایندگان طیف مدعی اصلاح‌طلبی با موضوع شفافیت به شدت مخالفت داشتند و رسانه‌های این جریان نیز به تایید مواضع آنان و در مذمت شفافیت می‌نوشتند اما اکنون همین طیف چنین طرح‌هایی را که اتفاقا از سوی نمایندگان مجلس دنبال می‌شود را وسیله‌ای برای هجمه و حمله نمایندگان قرار‌ داده است.
سایر اخبار این روزنامه
بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها با «جنگ ستارگان» خوش باشید!(یادداشت روز) اخبار ویژه تظاهرات گسترده علیه نتایج انتخابات در بغداد؛ ۴ معترض کشته شدند مردم در نهضت تولید مسکن با آورده اندک صاحبخانه می‌شوند ضرب‌الاجل2 هفته‌ای «اژه‌ای» برای ساماندهی انبار‌ها و تعیین تکلیف کالا‌های دپو شده حضور باشکوه ملت در مراسم روز مبارزه با استکبار مشکل گرانی افسارگسیخته اگرچه یک شبه حل نمی‌شود اما مسئولان به اقدامات خود سرعت ببخشند بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند/مدیران باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند بزرگ‌تر از انقلاب اول ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت سپاه پاسداران، سرشاخه‌های برهم‌زننده امنیت مردم را در البرز بازداشت کرد واکنش تخم مرغی مدعیان اصلاحات به تحقیر آمریکا! بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها بازتاب سیلی سپاه به آمریکا/ از شادی ملت‌ها تا تحریف و سانسور غربی‌ها