مذاكره نتيجه محور را دنبال مي‌كنيم

آرمان ملی: رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود در نهمین سفر استانی به سمنان سفر کرد تا ضمن دیدار با مقامات این استان و دیدار با مردم مشکلات آنها را نیز از نزدیک جویا شود. رئیس جمهور در این سفر در اجتماع ۱۳ آبان مردم سمنان حضور یافت و با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران دیدار و در شورای اداری استان و نشست خبری حضور یافت. وی گفت: امروز کشور برای عبور از مشکلات نیازمند کار جهادی و منسجم است و این کار را امکان پذیر می‌دانم چراکه از اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است: 
 مذاکـره مدنظر ما، یـــک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته بحق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد. همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم. از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد. هـــمزمان، هم رفع تحــریم‌ها را دنبال مــی‌کنیــم و هـم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.
 ما نمی‌خواهیم به مردم وعده‌ای بدهیم که عملیاتی نشود بلکه وعده‌ها به مردم باید عملی شود. با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور به ویژه نیروی انسانی با استعداد خود، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و معتقدم در این راستا اگر همه با روحیه جهادی به صحنه بیایند این اتفاق بسیار نزدیک و دست یافتنی خواهد بود. 
 آمریکا می‌خواست با فشار حداکثری ملت ایران را با مشکل جدی مواجه کند اما امروز حتی دشمنان مان نیز اعتراف می‌کنند که مقاومت حداکثری ملت ایران، فشار حداکثری دشمنان را شکست داده است و امروز موضع جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و موضع دشمنان از هر زمانی ضعیف‌تر است و در شرایطی است که به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانیم مسیر پیشرفت را سپری کنیم.


 امروز تولیدگران، فعالان حوزه اقتصـــادی، کــارگران و کشـاورزان هرچقدر در جهت استقلال کشور در حوزه تولید کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند در حقیقت در مسیر مقابله با استکبار قرار دارند. شکل‌گیری دولت اسلامی در گرو توجه به مبانی انقلاب اسلامی است؛ امروز استفاده از نیروهای صالح و کارآمد، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رفتار جهادی برای رفع مشکلات کشور می‌تواند دولت اسلامی که خواست مردم و مجاهدان در طول تاریخ انقلاب بوده است را محقق سازد. تاریخ ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیروزی و افتخارات و عبرت‌های فراوانی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی برخوردار است که باید در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهیم. همچنین همه این موارد را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان کردند و دولت مصمم است این مسیر را با قوت پیگیری کند.
 یک عــــده دنبـــال خـــدمت منفعت‌گرایانه به مردم هستند، نوع دیـــگر خدمت اومانیستی است؛ و نوع سوم، گره‌گشایی از مشکلات مردم برای خداست که هم مشکلات جامعه را حل می‌کند و هم رضایت خدا را همراه دارد. مسئولان باید در مقابل خدا، ارباب رجوع، مردم و مدیر بالادست پاسخگو باشند. روحیه پاسخگویی همان مسئولیت‌پذیری است و باید خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانیم، چرا که پاسخگو بودن سازمان اداری، روابط ناسالم اداری را از بین می‌برد. اینکه یک بانکی، کارخانه‌ای را برای طلبش مصادره کند درست نیست و هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالباتش کارخانه یا کارگاهی را تعطیل کند، چون تعطیلی واحدهای تولیدی، برخلاف سیاست‌های کلان کشور و دولت است. نمی‌توانیم ببینیم یک زیرساختی در یک واحد تولیدی در کشور وجود دارد اما خانواده‌ای دچار مشکل اشتغال و معیشت و اشتغال است.
 در مرکز استـــان با حضور همه دستگاه‌های مرتبط و دست اندرکاران برای رفع این مشکل جلساتی تشکیل شود و این مشکل را حل کنید. جان باختن حتی یک نفر در جاده‌ها زیان‌بار است و میزان بالای تلفات جاده‌ای قابل قبول نیست. ساخت یک مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در میامی آغاز می‌شود و بنیاد مسکن نیز به تغییر مکان روستــاهایی کـــه دچار مشکل رانش زمین هستند، اقدام می‌کند. خام‌فروشی محصولات معادن استان کار اشتباهی است و باید ارزش افزوده برای آن ایجاد شود. طبق قانون، باید یک درصد حق روستاییان از سوی بهره‌برداران معادن پرداخت شود. هر تهدیدی را باید به فرصت تبدیل کرد؛ آینده را بسیار روشن می‌بینم و با وجود همه تهدیدها، باورمان این است که می‌توان با تلاش و همدلی از مشکلات عبور کرد.