رویارویی با ایران سخت است ایرانی‌ها به هر چه بخواهند می‌رسند

«سرهنگ روون بن شالوم» دانشیار دانشگاه رایشمن در یک میزگرد تلویزیونی ضمن اذعان به توانمندی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه ایران در حوزه‌های مختلف، ابتدا به موضوع مذاکرات هسته‌ای و ابتکار عمل ایران در این زمینه‌ اشاره کرد و گفت: تا همین اواخر من فکر می‌کردم که بن‌بست در مذاکرات می‌تواند تا مدت‌ها ادامه یابد، مسئولان ایرانی بهانه می‌آورند تا به مذاکرات برنگردند، اما آنها همچنان برگه‌های شانس خود را نگه داشتند زیرا آنها نبودند که از برجام خارج شدند یا آن را نقض کردند بلکه این آمریکا بود که چنین کاری کرد.
وی در ادامه سیاست کنونی آمریکا در قبال مذاکرات را حرافی دانست و تأکید کرد: در مقابل ایرانی‌ها روز به روز بیشتر یاد می‌گیرند و شما نمی‌توانید چیزی را که آموخته‌اید پاک کنید. حتی اگر آنها آنچه که آموخته‌اند را در قفسه کتابخانه بگذارند باز هم پیشرفت کرده‌اند و حتی ده سال آینده هم این پیشرفت را به همراه خواهد داشت.
این سرهنگ صهیونیست همچنین اذعان کرد: نهایتا این مسئله این است که ما نمی‌توانیم ایرانیان را تغییر دهیم، آن روزها که می‌گفتیم چند روز دیگر کار جمهوری اسلامی تمام است به پایان رسیده است هم برای ابرقدرت‌ها هم برای ما.
وی با بیان اینکه ایرانیان به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد افزود: همچنین در کل آنها دارند به هر آنچه که می‌خواهند دست پیدا می‌کنند چون آنها جدی، نوآور و مصمم هستند. آنها به خیلی از چیزهایی که در منطقه می‌خواهند می‌رسند. آنها حتی در موضعی که هم اکنون در آن قرار دارند، بازی را خردمندانه پیش می‌برند و نفوذ آنها در منطقه در حال افزایش است.


این مقام نظامی صهیونیست همچنین با‌ اشاره به اینکه دست‌کم از لحاظ موقعیت نظامی ایران چالش‌های بزرگ و بزرگ‌تری برای اسرائیل ایجاد می‌کند، تصریح کرد: موضوع فقط یک پهپاد در اینجا و یکی در آنجا نیست که اسرائیل را دچار چالش خواهد کرد، بلکه آرایه‌ای از هزاران پهپاد و توانمندی‌های زمین به هوای آنها چالش‌های بزرگ‌تری برای اسرائیل است . وی تأکید کرد: همین که اسرائیل بودجه ویژه برای مقابله با آن اختصاص داده چنین معنایی می‌دهد که کار ساده‌ای نیست و باید به سختی تلاش کنیم و این تقابل ادامه خواهد یافت.
عجز رژیم صهیونیستی
در برابر قدرت سایبری ایران
همچنین در گزارش اخیری که از تلویزیون آی24 اسرائیل پخش شد، به موضوع توانمندی سایبری جمهوری اسلامی به‌عنوان یکی دیگر از چالش‌های رژیم صهیونیستی در برابر ایران‌ اشاره شده است. در این برنامه کارشناس صهیونیست با بیان اینکه تقریباً ۲۰ سال است که خبر داریم ایران در زمینه سایبری فعال شده است تصریح کرد: ایران امکانات گسترده‌ای در زمینه‌های نظامی و مخابراتی دارد حتما توانایی انجام عملیات سایبری علیه اسرائیل را نیز دارد.
وی در ادامه گفت: گزارش‌هایی از جمله حمله‌های سایبری ایران در وجود دارد و حتی تلاش‌های ایران برای حمله به اهداف متعددی را شاهد بوده‌ایم تا آنجا که سازمان اطلاعات اسرائیل را نیز هدف قرار داده‌اند.
این کارشناس صهیونیست با بیان اینکه قدرت سایبری ایران امروزه با قدرت سایبری آمریکا مقایسه می‌شود تصریح کرد: ایران امکانات و تجهیزات بسیار قدرتمندی دارد و همیشه برای به‌روزرسانی تجهیزات سایبری خود در تلاش است.
درهم شکستن توهم
قدرت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی توسط ایران
از سوی دیگر صهیونیست‌ها که طی سال‌های گذشته به قدرت اطلاعاتی خود می‌بالیدند و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله موساد و شاباک همواره به‌عنوان یکی از قدرتمندترین سرویس‌های اطلاعاتی در دنیا معرفی می‌شدند، این توهم نیز در هم شکسته است و چندی پیش منابع متعدد خبری و تحلیلی در فلسطین‌ اشغالی گزارش دادند که «گونِن سِگِو» وزیر اسبق انرژی، عضو اسبق کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) و سروان ارتش اسرائیل طی چند سال اخیر برای ایران جاسوسی می‌کرده است.
رسانه‌های صهیونیست در آن مقطع نیز با‌ اشاره به خبر جاسوسی سگو برای ایران، این عملیات اطلاعاتی را یک پیروزی بزرگ برای تهران دانسته‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش امیدها به بورس با رشد 42 هزار واحدی شاخص در یک روز ما و باربران آمریکا (یادداشت روز) اخبار ویژه آمریکا در یمن باید با پیروزی کامل انصارالله کنار بیاید 8 سال بی‌توجهی به سامانه هوشمند سوخت زمینه‌ای برای حمله سایبری بود اسارت دو افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دست یک گروه ناشناس رویارویی با ایران سخت است ایرانی‌ها به هر چه بخواهند می‌رسند محاکمه 99 متهم حقیقی، حقوقی و برخی از مدیران دولتی به اتهام قاچاق 6800 دستگاه خودرو رئیس‌جمهور: پرداخت مطالبات کادر درمان کشور با اولویت انجام شود گزینه نظامی علیه ایران منتفی است و تیغ تحریم‌ها کُند شده است امیرعبداللهیان: ایران و آذربایجان با درایت از سوءتفاهمات عبور کردند آغاز مذاکرات پاکستان و ایران درباره توافقنامه تجارت آزاد جریان اصلاحات دچار سرگردانی و بی‌برنامگی است افزایش امیدها به بورس با رشد 42 هزار واحدی شاخص در یک روز افزایش امیدها به بورس با رشد 42 هزار واحدی شاخص در یک روز