تبعیض حقوقی

تبعیض حقوقی در شرایط حاضر کشور جز جریحه دار نمودن احساسات شاغلین دارای حقوق پائین نتیجه دیگری ندارد؛ وقتی یک وزیر در خواست ۲۱ برابر شدن حقوق برای اقشار خاصی می‌نماید تکلیف حقوق بگیران سطوح پائین در همان وزارت خانه و سایر اقشار حقوق بگیر در کشور چه می‌شود؟
اینکه کشور در شرایط طبیعی نبوده، تورم و گرانی هرروز بیشتر به مردم مخصوصا حقوق بگیران فشار وارد می‌کند موضوع انکار ناپذیری است اما با چنین برخوردهایی معلوم نیست تکلیف اقشار کم درآمد جامعه چه خواهد شد؟
همه ما می‌دانیم که مدیران ارشد مخصوصا بعضی از وزرا از امتیازات مالی ویژه‌ای برخوردار هستند که کمک شایسته‌ای به آنان است، بنابراین، این درخواست از سوی یک وزیر که در ردیف نمادهای رفتاری در جامعه است از نظر منطق اجرایی قابل قبول نبوده و می‌تواند مشکلات متعاقبی برای دولت ایجاد نماید.
افراد دارای حقوق سطح پائین وقتی در خواست یک وزیر را مشاهده می‌کنند، چه تفسیری در مورد آن دارند؟ البته از نظر منطق سلامت اداری این گونه مدیران ارشد درآمدهای رانتی و غیر اداری ندارند به همین دلیل چنین درخواستی می‌کنند که خود نشانه سلامت اداری آن‌ها است اما از جهت دیگر وجود سلامت سازمانی در دولت جناب آقای رئیسی نه تنها یک ضرورت بلکه از جمله وجوهی است که باید رعایت شود.یک مدیر ارشد باید یک زندگی در حد شخصیت اجتماعی خود فراهم کند که این نکته ربطی به افزایش حقوق ندارد بلکه دولت باید اقلامی را فراهم کرده و زندگی راحت و رفاه نسبی برای مدیران ارشد فراهم نماید تا بتوان با رانت خواری و مشاغل موازی و درآمدهای نامرئی مقابله کرده و سلامت اداری را برقرار کرد.
هر گونه حمایت مالی از وزرا و معاونین و مدیران کل باید توسط دولت فراهم گردد نه بر اساس درخواست آن‌ها چرا که در این میان تکلیف ایثار، اخلاص و فداکاری نا معلوم گشته و افرادی که در دهه شصت و در میادین جنگ تحمیلی حضور داشتند در این گونه مواقع غیر از حسرت و غم کاری نمی‌توانند انجام دهند. باید به حقوق مدیران ارشد رسیدگی شده و زندگی در حد موقعیت اجتماعی و اداری آن‌ها برایشان فراهم گردد. شاید جناب وزیر بهداشت هم منطق یا دلیل مناسب برای این درخواست دارند که بهتر است جهت اطلاع مردم به ویژه جوانان اعلام کنند.