وداع با نخستین شهیده تفحص‌شده

همزمان با تفحص پیکر نخستین بانوی شهید تفحص‌شده، مراسم وداع و تشییع در چهار شهر که از روز پنج‌شنبه آغاز شده تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. پس از ۳۷ سال چشم انتظاری پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی شهید تفحص‌شده از سوی گروه‌های تفحص شهدا در روز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه کشف شد.
مردم ولایتمدار پایتخت روز گذشته و پس از اقامه نماز جمعه مراسم وداع با این بانوی شهید را برگزار کردند.
مراسم تدفین این بانوی فداکار پس از تشییع در شهر‌های تهران، مشهد و قم، سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ صبح در شهر سنندج و از میدان آزادی به سمت امامزاده هاجر خاتون انجام خواهد شد.
همچنین مراسم وداع ویژه خواهران در معراج شهدا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و وداع عمومی نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در معراج شهدا امروز ۲۲ آبان ماه صورت می‌پذیرد. علاقه‌مندان برای شرکت در این محفل نورانی می‌توانند به نشانی پارک شهر، خیابان بهشت، معراج شهدا مراجعه کنند. همسر فاطمه اسدی، چون برای پایگاه جدید سپاه در حسین آباد چاه حفر کرده بود، توسط عوامل ضدانقلاب به او لقب جاسوس دادند. به همین خاطر او را اسیر و سپس به زندان موسم به دوله تو منتقل کردند. بانو اسدی در این زمان پیگیر آزادی همسرش شد. حزب دموکرات کردستان از او طلب ۲۰۰ هزار تومان پول کرد. بانو اسدی برای تأمین این پول تمام زندگی‌اش را به حراج گذاشت و با پولی که تهیه کرده‌بود به ضدانقلاب مراجعه کرد.
ضد انقلاب پول را از او گرفت، اما در اوج خباثت همسرش را آزاد نکرد، بلکه او را نیز اسیر کرد. در آن حین، نزاعی در گرفت و بانو اسدی همراه با چند نفر از سپاهی‌ها تیرباران و در ارتفاعات چهل چشمه دفن شد. بعد از شهادت او، پسر کوچکش به دلیل نبود سرپرست در گهواره از دنیا رفت و شوهرش نیز بعد از سه سال، از زندان دوله تو آزاد شد.