نیروی هوافضا تضمین‌کننده اقتدار کشور است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مراسم دهمین سالگرد گرامیداشت شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران، با بیان اینکه نیروی هوافضا امروز تضمین‌کننده اقتدار کشور در زمین، هوا و دریا و نماد شعار «ما می‌توانیم» است و امروز در قوای سه‌گانه برای موفقیت و عدم موفقیت همین فاصله میان می‌توانیم و نمی‌توانیم تعیین‌کننده است، گفت: هیچ فرقی بین اقتدار موشکی با حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع نیست و اگر امروز در اقتصاد دچار ضعف هستیم، قبل از اینکه تحریم‌ها مقصر باشد این روحیه مقصر است که باور ندارد ما می‌توانیم؛ اگر باور کنیم که می‌توانیم، موفقیت اقتصادی هم در یک قدمی ماست. او تأکید کرد: اگر امروز این باور را داشته باشیم، با یک برنامه پنج‌ساله می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و در حوزه‌های اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی با اقتدار صحبت کنیم. این ظلم به انقلاب و این مردم است که با چنین روحیه‌ای پای کار نباشیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در مراسم گرامیداشت یاد سردار شهید طهرانی‌مقدم از بنیانگذاران برنامه توسعه فناوری موشکی کشورمان با بیان اینکه پهپادهای جمهوری اسلامی امروز خاری در چشم دشمنان شده است، گفت: البته سال‌ها دشمنان در حوزه تحریم تسلیحاتی تلاش کردند و در واقع اجازه واردات به ما نمی‌دادند که البته به نتیجه نرسیدند.
به گزارش فارس، سردار امیر علی حاجی زاده تاکید کرد: امروز امنیت کشور مثال زدنی است و لزومی ندارد درباره حد توانمان حرف بزنیم؛ به اندازه کافی دشمنان می‌گویند که امروز بیایید راجع به موشک مذاکره کنیم.
سردار حاجی‌زاده  با بیان اینکه  قدرتی که امروز فراهم شده است نتیجه راه و روش فرهنگ شهدایی مثل شهید طهرانی مقدم است و شهید طهرانی‌مقدم و یاران شهیدش بنیانی را گذاشتند و راهی را به ما یاد دادند که مسیر موفقیت است، افزود: این الگو فقط مختص کار نظامی و امنیتی و دفاعی نیست، این الگو و روش در حوزه فرهنگ ، اقتصاد، سیاست و در هر جایی مورد استفاده است که اگر از آن استفاده کنیم به طور قطع موفق خواهیم شد. او تأکید کرد: امروز روزی است که نیاز داریم از این روش‌ها و الگو ها به ویژه در حوزه اقتصاد که عقب افتادگی داریم و مردم تحت فشار هستند، استفاده کنیم و بتوانیم سد فناوری‌های حوزه غیرنظامی را در زمینه‌های صنایع مختلف بشکنیم و این شدنی است. سردارحاجی زاده در این باره افزود: امروز به لطف خدا در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی به نقاط خوبی رسیده‌ایم و در سایه این امنیت باید در بقیه حوزه‌ها فعال شویم و یکی پس از دیگری مشکلات را حل کنیم.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به ادعاها و تهدیدهای توخالی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان مطرح می‌شود،  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها رژیمی در دنیا است که درباره بقاء و ادامه موجودیت خود صحبت می‌کند، گفت: چنین رژیمی نمی‌تواند درباره کشور دیگری صحبت کند و تهدیداتی که هم می‌کند بیشتر مصرف داخلی برای خودشان دارد. او افزود: مقامات رژیم صهیونیستی می‌دانند که آنها می‌توانند آغاز کننده باشند ولی پایان کار با ماست؛ پایان این کار نابودی رژیم صهیونیستی است و اگر بهانه ای دست ما بدهند، دیگر بعد از این دوره را نخواهند دید و قطعاً نابودی آنها - به لحاظ تاریخی - جلو خواهد افتاد.
گفتنی است که مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی مقدم صبح پنجشنبه با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری از جمله محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  برگزار شد.