یک‌بار دیگر محمدعلی کلی

محمدعلی کلی پنج سال پس از مرگ بار دیگر خبرساز شد. در حراجی اخیر آثار قرن بیستم کریستیز دو اثر هنری از «اندی وارهول» که در آنها «محمدعلی کلی» و «ژان میشل باسکیا» به تصویر کشیده شده‌اند، به فروش رسیدند و در این بین پرتره «باسکیا» به گران‌ترین اثر فروخته آن شب از حراجی بدل شد.
اثر هنری از «وارهول» که این بار «محمدعلی کلی» اسطوره بوکس سوژه آن است، به موفقیت این حراجی کمک کرد. این اثر هنری که به سال ۱۹۷۷ تعلق دارد، در حراجی به قیمت ۱۸.۱میلیون دلار و فراتر از برآوردها به فروش رفت. کارشناسان ارزش تقریبی این اثر را بین ۴.۵ تا ۶.۵ میلیون دلار تخمین زده بودند.
انتظار می‌رفت ارزش تمام آثار فروخته‌شده در این حراجی به ۳۲۴.۳ تا ۴۷۱ میلیون دلار برسد. درنهایت رقم کلی این حراجی به ۳۶۲ میلیون دلار رسید.
محمدعلی کلی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور  بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن و نیز یکی از مهم‌ترین و برترین شخصیت‌های ورزشی قرن بیستم شناخته می‌شود. او به عنوان یک فعال مدنی و چهره‌ای الهام‌بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده ‌است.
به عنوان یک بوکسور قهرمان جهان، فعال اجتماعی و نماد فرهنگ مردمی، علی سوژه کارهای خلاقانه متعددی از جمله کتاب، فیلم، موسیقی، بازی‌های ویدیویی، نمایش‌های تلویزیونی و موارد دیگر بود. محمدعلی اغلب در رسانه‌ها لقب «مشهورترین» جهان را داشت. تعداد بسیاری از مبارزه‌های او بین سال‌های بین ۱۹۷۴ و ۱۹۸۰ توسط ۲۰۰میلیون تا یک‌میلیارد تماشاگر مشاهده شد و روشن‌کردن مشعل المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا توسط او تخمین زده می‌شود ۳٫۵میلیارد بیننده داشته ‌است. پس از انتشار خبر درگذشت محمدعلی، شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی، ورزشی و اجتماعی در جهان به او ادای احترام کردند.