پایان خطرناک‌ترین قاتل سریالی ایران

علی‌اکبر خرمدین جنجالی‌ترین قاتل سریالی پایتخت بود. او حتی به بیماری کرونا نیز مبتلا شده بود. او که از سرطان هم رنج می‌برد، در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری شد. هنوز پرونده این قاتل معروف پایتخت در دادسرای جنایی قرار داشت و تحقیقات قضائی پایان نگرفته بود. پیش از مراحل پایان دادرسی خانواده داماد علی‌اکبر خرمدین که خواهرزاده‌اش هم بود، رضایت دادند تا دایی‌شان از قصاص رهایی یابد. رضایت دادند تا دایی را پای چوبه دار نبینند، اما اشد مجازات را برای او خواستند. با رضایت خانواده یعقوبی، داماد خانواده خرمدین، دیگر اکبر خرمدین قصاص نمی‌شد، اما اینکه دادگاه برای او چه حکمی صادر می‌کرد، هنوز مشخص نبود.

کشف جسد و راز قتل‌های سریالی

صبح یکشنبه بیست‌وششم اردیبهشت‌ بود که کارگران شهرداری با جسد مثله‌شده یک مرد در یکی از سطل‌های زباله فاز 3 شهرک اکباتان مواجه شدند. خیلی زود این خبر به ماموران کلانتری 135 آزادی مخابره شد.

تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که عاملان جنایت مردی را مثله کرده‌اند و سرشانه، دو کف دست، دو بازو و دو مچ پای مقتول را داخل هشت کیسه گذاشته‌ و در یک چمدان قرار داده‌اند. قربانی بابک خرمدین کارگردان سینما بود که به طرز وحشتناکی به قتل رسیده بود. خانه پدری این کارگردان در فاز یک شهرک اکباتان قرار داشت. تیم جنایی در گام بعدی سراغ خانواده این کارگردان سرشناس رفتند. تحقیقات کلید خورد، درحالی ‌که تصور می‌شد پرونده پیچیده‌ای پیش‌روی تیم جنایی باشد، اما در همان ابتدا پدر و مادر این کارگردان به قتل پسرشان اعتراف کردند.



جنجالی‌ترین پرونده جنایی رو شد و از آن زمان تا الان تحقیقات روی این پرونده ادامه یافت. قربانی‌های اکبر و ایران هم بیشتر شد. آنها اعتراف کردند که طی 10سال پسر، دختر و دامادشان را به قتل رسانده‌اند. اعترافات ادامه داشت و حرکات و رفتار خونسرد این زن و شوهر هنگام روایت جنایت‌ها به سوژه فضای مجازی تبدیل شد. جنایت‌های اکبر و ایران آنقدر خشونت‌بار بود که مردم جامعه را تحت‌تاثیر قرار داد.

وحشت جامعه

قتل فجیع بابک خرمدین به ‌دست پدر و مادرش افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. اما با اعترافات پدر و مادر بابک درخصوص قتل دختر و دامادشان این شوک اجتماعی عمیق‌تر از پیش شد. از لحظه دستگیری این جانی پایتخت در 26 اردیبهشت ماه امسال به همراه همسرش، حواشی زیادی به وجود آمد.

ادعاهای علی‌اکبر خرمدین و همسرش ریشه این حواشی بودند. اقرارهای این پدر و مادر در جلسه‌های بازجویی‌ و تهدیدهایشان جامعه را ملتهب و وحشت‌زده کرده بود. در کنار اقرارهای عاملان این سه جنایت، دوستان و نزدیکان به این خانواده هم شعله‌های خشم را در جامعه بیشتر می‌کردند.

تا جایی که گفته می‌شد علی‌اکبر خرمدین حتی به دخترش هم تجاوز می‌کرد. تا جایی که ایران موسوی‌ثانی مادر بابک و آرزو با انتشار صدایش از زندان بر این موضوع صحه گذاشت.

پرونده پرحاشیه

اما خیلی زود تجاوز از سوی پدر تکذیب شد. با وجودی که پنج ماه از دستگیری پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان ایرانی می‌گذشت، اما همچنان بازار شایعات داغ بود.

چند وقت پیش بود که بار دیگر پرونده بابک خرمدین بر سر زبان‌ها افتاد. زمانی که پدر را برای مداوای کرونا در بیمارستان بستری کردند. گفته می‌شد او پرستار بیمارستان را تهدید کرده است. اما خیلی زود باز این حاشیه تکذیب شد.

نظریه پزشکی‌قانونی

این درحالی است که پزشکی‌قانونی نیز نظریه خود را درخصوص این دو مجرم عجیب و خشن اعلام کرده بود. پزشکی‌قانونی پس از بررسی‌های تخصصی نظریه خود درباره اکبر خرمدین و همسرش را صادر کرد. در این نظریه آمده بود که اکبر خرمدین اختلال روانپزشکی دارد، اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد. همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد، اما اختلال او نیز در آن حد نبوده که متوجه رفتار خود نباشد. به همین دلیل این دو مجرم هر دو مسئول رفتار و اتفاقاتی که رقم زدند، بودند.

این درحالی است که متهمان انگیزه‌های مختلفی را برای ارتکاب این جنایات هولناک بیان کرده بودند. انگیزه‌هایی که هیچ‌کدام دلیلی بر این جنایت‌های وحشتناک نداشت. با این حال تحقیقات از این مجرمان همچنان ادامه داشت.

تا اینکه اکبر خرمدین، ظهر دیروز به دلیل ایست قلبی درگذشت. اکبر خرمدین به دلیل ایست قلبی در بهداری زندان رجایی‌شهر درگذشت.