دقیقا چه قطعه‌ای به بنز و بی‌ام و صادر می‌کنید؟

آفتاب یزد- گروه شبکه: علی جدی، عضو کمیسیون صنایع طی اظهارات عجیبی در مورد اینکه آیا کشور توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، گفته است: «در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می‌دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه‌سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت‌هایی همچون «بنز» و «بی‌ام و» صادرات انجام می‌دهند. شاید خودرو نتوانیم صادر کنیم اما در صادرات قطعه، خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرومحرکه مشکلی نخواهیم داشت، حتی صادرات قطعات مربوط به کشتی‌سازی و تجهیزات کشاورزی نیز شامل می‌شود.» این در حالی است که به خاطر همین قطعات بی‌کیفیت، پلیس از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و گفته است: «آنقدر سطح توقعمان را از محصولات تولید داخل پایین آورده‌ایم که اگر خودرویی بتواند استاندارد
دست و پا شکسته یورو ۵ را پاس کند، بگوییم تکلیفش را انجام داده است. امروز شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان در حال کار روی خودروهای هوشمند هستند و ما آنقدر سطح توقعمان را پایین آورده‌ایم که به ترمز ضد قفل رضایت داده‌ایم.»
> واکنش کاربران
حال این موضوع مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش آن‌ها را در پی داشته است.


یکی از کاربران در این باره نوشته است: «میشه بگید دقیقا چه قطعه‌ای به بنز و بی‌ام و صادر میشه؟»
کاربر دیگری گفته است: «توی تهیه قطعات پراید موندن اگر چین نبود باید ملت با کالسکه و اسب و قاطر جابجا میشدن اینا در خیال قطعات بنز و بی‌ام دبلیو صادر می‌کنند، فقط مشخص نکرد از نوع «هیبریدی یا بنزینی»؟ ».
دیگری نوشت: «آنوقت با ارابه مرگی که ۲۰۰میلیون قیمت دارد مردم خود را عین برگ خزان در جاده‌های کشور به کشتن میدهند».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «مهم اینکه خودروهای تولیدی ایران کیفیت بنز و بی‌ام و رو داشته باشه که نداره».
کاربران دیگر نوشته اند: «فامیلیش جدی ولی حرفاش طنز و کمدی»، «یاد سرسیلندرهای یکی از شرکت‌های وابسته ایران افتادم، بعد ۳ ماه تولید و انبار متوجه شدن با قالب قدیمی ریخته‌گری میکرده‌اند و دیگر هیچ»، «قطعه سازان ایرانی به بنز و بی‌ام و صادرات دارند! پس بیخود نیست که اروپایی‌ها بیشتر از ما دنبال بازگشت به برجام هستن آخه قطعه کم آوردن»، «حیف نیست پراید و آردی رو صادر کنیم جاش بنز و بی‌ام‌و وارد کنیم هر جوری نگاه میکنم همش ضرره»، «احتمالا فولاد بدنه بنز رو سایپا میده و قطعات آپشن بی‌ام و رو هم ایران خودرو»، «دولت صادر‌کننده قطعه به بنز و بی‌ام دبلیو! ۳ سال شد، کارت ملی ما آماده نشد؟! گرفتاریم به خدا»، «نماینده عزیزیه چیز بگو که بگنجه تو الان یدونه ورقه استیل ساده برای یخچال وطنی نمیتونی بزنی بعد به «بی‌ام و» و «بنز» قطعه صادر میکنی!؟ »