گام اول شفافیت از مجلس


رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شفاف‌سازی گفت: این موضوع را از پیش از ورود به مجلس پیگیری می‌کردم و اکنون خود را متعهد به آن می‌دانم اما شفاف‌سازی فقط برای مجلس نیست و باید در همه دستگاه‌ها اجرا شود اما گام اول را خودمان برمی‌داریم تا بعد از آن نیز پیگیر باشیم.
به گزارش خانه‌ملت، محمدباقر قالیباف در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی با تاکید بر این که امکانات مادی و پول سرمایه اولویت نبوده و نیروی انسانی ظرفیت ما هستند گفت: قسم می‌خورم همه مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد باعث رنج ما شده به دلیل نبود امکانات نیست بلکه به دلیل ضعف در حوزه تربیت، مدیریت و نداشتن باور به سنت‌های الهی است.
وی اضافه کرد: در حوزه صنایع نظامی و بخش‌های پیچیده هوا – فضا و الکترونیک بین 5 کشور اول دنیا هستیم اما چند کیلومتر آن طرف‌تر در ابتدایی‌ترین صنایع دچار «ما نمی‌توانیم» شده‌ایم.
وی اضافه کرد: ستون و اساس آموزش و پرورش، ساختمان مدرسه نیست بلکه معلمان هستند که اگر منزلت، معیشت و مهارت آنها افزایش یابد می‌توانند موثر باشند که البته بخش اداری آن نیز جای خود را دارد. رئیس مجلس گفت: علیرغم وجود سند تحول، وزارت آموزش و پرورش تاکنون بی‌ثبات‌ترین وزیر را داشته و 20 سال است مدیریت باثباتی در این وزارتخانه نداشته‌ایم پس چه انتظاری از این حوزه داریم وقتی حکمرانی و تعلیم و تربیت ایراد دارد. قالیباف با بیان اینکه خواسته و ناخواسته با روند فعلی طی 2 دهه گذشته به آموزش و پرورش ضربه زده‌ایم که باید آن را جبران کنیم، خطاب به دانش آموزان این نشست گفت: در گام دوم انقلاب تردید نکنید و بدانید من و امثال من پیشقراولان آن نیستیم بلکه شما هستید لذا به آن ایمان و باور داشته باشید. وی گفت: انقلاب اسلامی می‌تواند حکومت خود را اداره کند البته مشکلات اقتصادی نیز داریم که ریشه‌های دیگری دارد. رئیس قوه مقننه با اشاره به 4 رویکرد مجلس در حوزه شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی ابراز داشت: رویکرد تحولی ما در مجلس به این شکل است که همه اقشار بتوانند در کمیسیون‌ها نقش داشته باشند و اگر امروز مجلس، نماینده مردم نباشد، فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد لذا ما صدای مردم هستیم پس شما نیز فعال بوده و با مجلس در ارتباط باشید.