پرداخت‌های غیرمتعارف قابل تحمل نیست/بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جلسه هیئت دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن‌سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره‌گشا باشد.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کارها را دقیق‌تر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است.
آیت‌الله رئیسی با‌ اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مسئله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.


رئیسی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسئله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.
رئیس‌جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس به‌صورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش‌آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری راضی هستند.
آیت‌الله رئیسی با‌ اشاره به موضوع حقوق‌های غیرمتعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. رئیس‌جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی‌کشور خواست هرچه سریع‌تر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.
طی روزهای اخیر مالک شریعتی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی مجلس گفته بود: افرادی هستند که مجموع حقوق دریافتی آنها از چند دستگاه مختلف، به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. وی گفته بود: سامانه حقوق و دستمزد راه‌اندازی شده است اما اطلاعات کامل مربوط به دریافتی افراد، در آن بارگزاری نشده است.
گزارش کیهان درباره پرداخت‌های غیرمتعارف
و واکنش رئیس‌جمهور
همچنین واکنش رئیس‌جمهور به موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف و دستور وی به سازمان اداری و استخدامی‌کشور به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد قبل از نهایی شدن بودجه 1401 در حالی است که روز سه‌شنبه (2 آذر) در گزارشی با عنوان «انتظار مردم از دولت و مجلس، حقوق‌های نجومی را ریشه‌کن کنید» در همین روزنامه نوشتیم: «حقوق‌های نجومی این روزها با انتشار فیش‌های نامتعارف سه تن از کارکنان شرکت پتروشیمی‌امیرکبیر که روی‌هم 424 میلیون حقوق گرفته‌اند، دوباره بر زبان‌ها افتاده است. گویا ماجرای فیش‌های حقوقی تمامی ندارد؛ غائله‌ای که در دولت روحانی پا گرفت و انتظار می‌رفت با ماده ‌قانونی برنامه ششم توسعه پایان یابد اما اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن است که سامانه ثبت حقوق و مزایا هنوز عملیاتی نشده و بسیاری از ابعاد این ماجرا در‌ هاله‌ای از ابهام است.»
در بخش دیگری از این گزارش همچنین تصریح شده بود: «انتظار جدی که از مجلس انقلابی و دولت رئیسی می‌رود این است که با تنقیح قوانین مربوطه و فعال نمودن و به خط کردن وزارت خانه‌های کار، اقتصاد و سازمان اداری و استخدامی‌کشور، از روند ثبت اطلاعات نهادها و دستگاه‌های مشمول گزارش دقیقی را تهیه کرده و زمینه را برای اجرایی شدن کامل ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و سامانه ثبت حقوق و مزایا فراهم آورند.»
رأی اعتماد هیئت وزیران به استاندار خراسان جنوبی
در این جلسه، هیئت وزیران روز چهارشنبه پس از بررسی سوابق و برنامه‌های آقای جواد قناعت، به وی به‌عنوان استاندار خراسان جنوبی رأی اعتماد دادند. جواد قناعت متولد سال ۱۳۴۴ و دارای مدرک دکتری شیمی‌ آلی، کارشناسی ارشد شیمی ‌تجزیه و کارشناسی شیمی‌ محض است. وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون به‌عنوان معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان فعالیت داشته و پیش از آن نیز دارای مسئولیت‌هایی همچون استاندار گلستان (۱۳۹۲-۱۳۸۸) و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران (۱۳۸۸- ۱۳۸۴) بوده است.
بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور
همچنین در جلسه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد و در آن کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. در این جلسه، سازمان برنامه و بودجه گزارشی از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ارائه داد.
ضرورت تداوم همکاری تیم اقتصادی دولت برای ایجاد آرامش در بازار و تثبیت قیمت‌ها
آیت‌الله رئیسی همچنین سه‌شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به ضرورت ایجاد آرامش در بازار و تثبیت قیمت اقلام خوراکی، اظهار داشت: برقراری چنین شرایطی می‌تواند نتیجه همکاری و هماهنگی مؤثر تیم اقتصادی دولت باشد و ضرورت دارد این همکاری‌ها به صورت منظم، مستمر و تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه یابد.
در این جلسه، گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش نرخ ماهیانه تورم و تثبیت قیمت اقلام خوراکی در هفته‌های اخیر ارایه شد.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مولد‌سازی دارایی‌های دولت گزارش داد که بر اساس این گزارش تدابیر مؤثر و کارآمدی در حوزه منابع بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است که بر مبنای آن مقرر شد بخشی از منابع درآمدی مولد‌سازی دارایی‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان محل واگذاری قرار گیرد تا منشأ سرمایه‌گذاری مطمئن در استان‌های مختلف باشد.
رئیس‌جمهور در همین زمینه گفت: لازم است تمام وزرا، رؤسای سازمان‌ها و استانداران برای مولد‌سازی دارایی‌ها واگذاری اموال مازاد دولت جهت جبران کسری بودجه سال جاری با جدیت و بدون کوچکترین وقفه‌ اقدام نمایند. کوتاهی در واگذاری اموال‌ مازاد پذیرفته نیست.
سایر اخبار این روزنامه
شما بسیجیان می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور اثربخش و مشکل‌گشا باشید پرداخت‌های غیرمتعارف قابل تحمل نیست/بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود آقایانِ عامل وضع موجود! بخوانند(یادداشت روز) اخبار ویژه ثبت‌نام 24 هزار نیروی مردمی مسلح در عراق برای اخراج آمریکا حقوق‌های غیرقانونی مدیران باید برگردد و متخلفان هم تنبیه شوند مدیریت بازار ارز، انتظار مردم از بانک مرکزی گروسی: نمی‌توانیم جلوی درز اطلاعات را بگیریم اما ایران باید اطلاعات بدهد ! باید حجم کار قضات را کم کنیم تا کیفیت کار بالاتر رود مسئولان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی به‌کار گیرند بسیج فرمول حل مسائل و نسخه آرامش ملی است مالزی، اسکواش‌بازان رژیم صهیونیستی را به مسابقات جهانی راه نداد عصای مدعیان اصلاحات زیر بغل بدهکاران برجام پرداخت‌های غیرمتعارف قابل تحمل نیست/بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود پرداخت‌های غیرمتعارف قابل تحمل نیست/بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود