توضیحات مترو در مورد گزارش آفتاب یزد

در خصوص مطلب مندرج در روزنامه، یک‌شنبه مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۰ با عنوان: چرا مترو برای پرسنل خود کلاس آموزشی برقرار نمی‌کند، مترو توضیحاتی را به دفتر روزنامه ارسال کرده که بدین شرح است:
با سلام، احتراما ضمن عذرخواهی از مسافران گرامی به خاطر مشکل پیش آمده، باید گفت که در این دوران تحریم‌ها و کمبودها در کشور، یکی از قطارها به دلیل نقص فنی در ورودی ایستگاه تئاتر شهر در خط چهار متوقف می‌شود و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و کارشناسان فنی مربوطه بلافاصله خود را به ایستگاه موردنظر می‌رسانند تا هرچه سریع‌تر مشکل را حل کنند و مسافران محترم به سمت مقصد خود روانه شوند. مشکل جدی است و می‌بایست قطار معیوب از خط خارج شود تا مسیر باز شده و دیگر قطارها به سرویس‌دهی خود ادامه دهند و طبیعتا این کار نیاز به زمان دارد و نیازمند صبر و شکیبایی و همراهی مسافران است و... و اما در خصوص متن منتشر شده یکی از آقایان محترم فعال رسانه‌ای در اینستاگرام باید گفت که ایشان چند روز قبل در ایستگاهی دیگر مشغول عکسبرداری و فیلمبرداری از تجهیزات ایستگاه بوده و گفته است که خبرنگار است، این درحالی است که حاضر نبوده مجوز و مدارک لازم خود را به ماموران و نیز پلیس محترم حاضر در ایستگاه ارائه کند.
مگر نه اینکه از بدو افتتاح اولین ایستگاه مترو تاکنون، مسئولان و پرسنل مربوطه به شکل کامل با خبرنگاران، گزارشگران، فیلمسازان، عکاسان و هنرمندان عزیز و گرانقدر همکاری داشته و دارند و... آیا نباید به مامورانی که برای حفظ امنیت و آرامش و آسایش مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، احترام گذاشت و با آنان همکاری نمود؟ لازم به توضیح است که خدمت‌رسانی به مسافران محترم همواره در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو قرار داشته و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مرتب و همیشگی، تذکرات لازم در خصوص تکریم ارباب رجوع به پرسنل ایستگاه‌ها داده می‌شود.