قانون را برای چنین روزهایی نوشته‌اند

منصور مظفری- مدیرمسئول: متاسفانه دیروز برای چندمین‌بار خط لوله آب انتقالی یزد مورد تعرض قرار گرفت که موجب شد مردم یزد در تامین آب شرب با مشکل مواجه شوند و به بیت‌المال نیز صدمه وارد شود.
در چند هفته گذشته صدای مردم اصفهان به ویژه کشاورزان این استان همانند صدای مردم یزد و چهارمحال و بختیاری توسط مسئولان شنیده شد. اعتراض و تجمع مسالمت‌آمیز در قانون اساسی پیش‌بینی شده تا مردم بتوانند حرف خود را بی‌واسطه به مسئولان برسانند.حال به دنبال قول‌هایی که مسئولان دادند، تجمعات به اتمام رسید، اما برخی به خط لوله انتقالی به یزد تعرض کردند که وجاهت قانونی و اخلاقی ندارد. هر چند در تعرضات قبلی هم وجاهت قانونی و اخلاقی وجود نداشت، زیرا هرگونه عمل خلاف قانون محکوم است. بهرحال تعرض صورت گرفته توسط عده‌ای خاص در روز گذشته شدیدتر بود و تامین آب آشامیدنی برای مردم یزد مشکل‌تر.
به ضرس قاطع می‌توان گفت این تعرض توسط مردم و کشاورزان زحمتکش منطقه صورت نگرفته است چون صدای آنها شنیده و قول‌هایی هم مطرح شد. قانون مجازات اسلامی به صراحت در این خصوص سخن گفته است، حال نوبت مسئولان قضایی است که با این افراد مخل نظم، امنیت و صدمه زنندگان به اموال عمومی و دولتی برخورد قاطع نمایند. قانون را برای چنین روزها و برخورد با چنین افرادی نوشته‌اند.