آقای رامبد جوان! شما هم لطفا سکوت کنید

آفتاب یزد گروه شبکه: رامبد جوان از آن دست بازیگر و مجریانی است که نمی‌تواند از حاشیه دور باشد. کسی که اغلب در برنامه خندوانه‌اش ید طولایی در کنایه‌زدن به مسئولان یا مباحث روز دارد یا برای آنکه بگوید از درد مردم بی‌خبر
نیست، بعضا مشکلات را در برنامه یا صفحه اینستاگرامی‌اش مطرح می‌کند این بار خود گرفتار شده است آن هم بابت یک تبلیغ. داستان از این قرار است که رامبد جوان به تازگی در اینستاگرامش ویدیویی تبلیغاتی برای رژیم‌های لاغری منتشر کرده است که در آن به گرانی‌های اخیر اشاره می‌کند. او در واقع از مردم می‌خواهد که با توجه به افزایش هزینه‌ها به خورد و خوراک خود توجه کنند و با هزینه اندک و بدون نیاز به باشگاه و رفت و آمد رژیم سالم غذایی بگیرند. گویا او هم مانند بهاره رهنما که مردم را به خاطر نداشتن امکانات رفاهی بی‌دست و پا تلقی کرده بود، آنچنان از درد و مشکلات مردم خبر ندارد و به طور کل در دنیای دیگری زندگی می‌کند. اما آقای رامبد جوان! مردم همین که در این گرانی‌ها بتوانند وعده غذایی‌شان را تامین و روزشان را به شب برسانند کار بزرگی کرده اند. بنابراین در این نداری نیازی نیست که شما و امثال شما، فقر و نداری‌شان را به روی‌شان بیاورید یا با آن کاسبی کنید.
> واکنش کاربران
به هر حال این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی با انتقادات زیاد کاربران روبه‌رو شده است.


کاربری نوشته است: «اول گفتم عه ‎رامبد جوان هم بالاخره به یه اتفاق تو جامعه واکنش نشون داد. بعد دیدم نه... گویا بناست از فقر و درد مردم هم کاسبی کنه! وای چقدر همه چی گرون شده! پس بیاید تو کمپین کوفت ما شرکت کنید».
کاربر دیگری هم نوشته است: «وقتی کوچک‌ترین درک و حسی از فقر نداری نتیجه‌اش می‌شه این پیشنهاد که بیایید رژیم بگیرید.»
کاربری نوشته است: «فقط اون نابغه‌ای که ایده ربط دادن «فقر و گرانی» به «رژیم و لاغری» به ذهنش رسیده و گفته ایول کمپینش کنیم. از اون نابغه‌تر خود رامبد جوان که تن به این بازی داده. تبلیغاتچی بود زمانی!»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «فکر میکنی کسی که کانادا میره درد مردم را میفهمه چیه، این جور آدم‌ها نمی‌فهمند درد مردم چیه، در ضمن رامبد جوان هم بابت این تبلیغ کلی پول گرفته که این حرف‌ها رو بزنه و و برایش مهم نیست که نمک رو زخم مردم می‌پاشه».
کاربران دیگر نوشته اند: «آخه رژیم غذایی سالم یعنی خوردن مرغ و تخم مرغ و گوشت بوقلمون و روغن کنجد و روغن زیتون و لبنیات، برنج ایرانی و انواع میوه‌ها و... که اینا همش گرونه. پول نداریم»، «نمک به زخم مردم نپاش این مردم نون برای خوردن ندارن»، «آقای جوان شما هم مشکل فهم مردم و مشکلاتشون رو دارین، سکوت کنین»، «در شرایط عادی حرف و پیامش در کنترل هزینه با کنترل خرید و خوراک معنی دار هست... اما در این شرایط بیچارگی و گرانی‌های سرسام‌آور و عده‌ای که غذای درست و حسابی ندارند حرفشون نپخته و از سر شکم سیری حساب میشه»، «تو مملکتی زندگی میکنیم که حقوق کارگرش یک سوم مخارجش هست، با این وضعیت تغذیه قطعا سلامتی هممون
در خطره».