زمانی برای مردن نیست!

امید مافی‪-‬ همای سعادت انگار روی شانه سرخ‌ها نشسته که تا اطلاع ثانوی از پایتخت خارج نخواهند شد و روز آزادی را به شب حریفان تا بن دندان مسلح مبدل خواهند کرد. پس از آنکه شاگردان یحیی چشمان پسران علی منصور را بستند و آن‌ها را به سوی مسلخ سوق دادند، امروز در ازدحام ویرانگر آزادی
باز هم این پرسپولیس است که به گرد و خاک می‌اندیشد. طرفه اینکه در چنین شرایطی تیمی قرار است رودرروی سرخ‌های یازده امتیازی بایستد که در انتهای کوچه بن بست لیگ گرفتار شده و در جامه قشونی محتضر کمتر نشانه‌ای از روزهای خوب خود دارد.
نفت مسجد سلیمان که با فراز کمالوند از نگاه‌ها جا مانده تیم سیزدهم لیگ است و با مختصات موجود بعید به نظر می‌رسد بتواند سد راه شاه مهره‌های قرمز شود. هر چند در مرتع سبز هر چیز غیرممکن، ممکن قلمداد می‌شود و حتی اگر مسجد سلیمانی‌ها دست قرمزها را در حنا بگذارند و مانع رسیدن آنان به صدر شوند چندان نباید حیرت کرد.
اما آبی‌ها پس از سه تساوی نگران‌کننده و از دست دادن صدر جدول حالا به آبادان رفته‌اند تا در کنار اروند به دوئل با طلایی‌های آبادان تن دهند. تیم جاه طلب علی منصور که همین چند روز پیش در نبردی میلیمتری به پرسپولیس باخت تا دست خالی به جنوب برگردد. آنچه مبرهن است اینکه اگر امروز استقلال تکلیف رقیب خود را روشن نکند و در برزخ بماند این فرهاد مجیدی خواهد بود که زیر شلاق انتقادات، تاریک‌ترین نغمه‌ها را خواهد خواند و به متهم ردیف اول روزهای سوت و کور لاجوردی بدل خواهد شد. برای فرهاد زمان و مجالی برای وا دادن و مردن حتی برای چند روز وجود ندارد.


سپاهان صدرنشین هم در ایستگاه هفتم لیگ تیم چغر و بد بدن نساجی را به ملاقات خواهد پذیرفت. نساجی شش امتیازی که دوست ندارد با طرح‌های ساکت در بستر خشک زاینده رود غرق شود و دست از پا درازتر به مازندران برگردد. آن‌ها قطعا می‌توانند روز ملتهبی را برای شاگردان محرم رقم بزنند و شاباش پاگشایی خود در نصف جهان را دریافت کنند.
تا عصر چیزی نمانده. آیا لیگ در خاکریز هفتم دستخوش تغییر خواهد شد و در انبوه حیرت، چهره تازه‌ای از نبردهای پاییزی را در قاب چشم‌ها قرار خواهد داد؟