وزارت جهاد کشاورزی مسئول نظارت بر کالاهای اساسی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به ارکان مختلف دولت، اعلام کرد که مطابق تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تأیید رئیس‌جمهور نیز رسیده است، وزارت جهاد کشاورزی مسئول بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی‌ها است.
به گزارش «ایران» محسن رضایی در این نامه که خطاب به معاون اول رئیس جمهور، وزرای جهاد کشاورزی، صمت و دادگستری نوشته شده است، با اشاره به تصمیمات جلسه بیست و دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که 18 آبان برگزار شده و به تأیید رئیس‌جمهور هم رسیده، آورده است: مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی‌ها به‌صورت کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است همه پرسنل، امکانات و اعتبارات مربوط به این حوزه را در اسرع وقت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور، مسئولیت بازرسی و نظارت بر اتاق اصناف را نیز متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانسته و افزود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز موظف است تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی را مبنای عمل قرار دهد.
رضایی در پایان اظهارکرد: سازمان بسیج مستضعفین مطابق تفاهمنامه منعقده موظف است با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی نسبت به انجام نظارت و کنترل قیمت‌های اقلام کالاهای اساسی و خوراکی‌های موضوع قانون انتزاع اقدام کند.