دیگر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی اداره نمی‌شود

مردم نمی‌پذیرند فاصله‌ای میان خود و دولتمردان وجود داشته باشد و دیوار میان مردم و دولت دیگر شکسته است
آفتاب یزد: دیروز سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم در نشست خبرنگاران رسانه‌های کشور حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.
دکتر علی بهادری جهرمی که ده روز قبل از سوی رئیس‌جمهور به این سمت انتخاب شده بود در اولین فرصت جهت پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی در جمع آنان حاضر و پاسخگوی سوالات آنان در حوزه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی و اقتصادی بود. آنچه در پی می‌آید بخشی از گفتگوی رسانه‌ها پاسخگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم می‌باشد.
دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با ارائه گزارش عملکرد صدروزه دولت اظهار داشت: از زمان تشکیل کابینه، شنبه آینده صدمین روز دولت جدید است و باید ببینیم دولت در این مدت چه گام‌هایی را با موفقیت برداشته است و آیا عملکردش قابل قبول بود یا نه.


وی اضافه کرد: هرچند دولت برنامه و تعهدی برای ارائه گزارش ۱۰۰روزه نداشت، اما لزوم پاسخگویی و شفافیت دولت به مردم وبا توجه به مطالبه رسانه‌ها دولت بر خود واجب می‌داند گزارش را اعلام کند.
وی در خصوص تلاش دولت سیزدهم جهت تامین واکسن کرونا گفت: امروز در کشور کسی استرس دسترسی به واکسن را ندارد و واکسن در نزدیکترین زمان و محل ممکن در دسترس است. با دستور رئیس‌جمهوری دیگر ترددهای شانه ممنوع نیست و آمار تلخ تلفات به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافت و ۷ برابر بیشتر می‌توانیم به حفظ جان شهروندان امید داشته باشیم.
وی درباره تامین واکسن مورد نیاز شهروندان گفت: ۱۵ اسفند ۹۹ اولین محموله واکسن وارد کشور شد و از آن تاریخ تا شهریور ۵ میلیون دز واکسن وارد کشور کرده بودیم. ۱۰۰ میلیون دُز واکسن جدید در این سه ماه تزریق شد که سرعت تزریق واکسن کرونا در این مدت ۴۰ برابر تزریق واکسن در سه ماه قبل از دولت سیزدهم بود.
دکتر علی بهادری جهرمی اضافه کرد: این تنها موفقیت دولت نیست و قطعا موفقیت مشترک دولت با مردم با همکاری رسانه‌ها بود و به این خاطر است که همه دور هم جمع شدیم. مردم و رسانه‌ها به پروتکل‌ها اهمیت دادند و استمرار آن هم منوط به همین همکاری است. در همه حوزه‌ها همین الگوی همکای نزدیکی و همدلی دولت، مردم و رسانه‌ها پاسخگو است و نتیجه موفقی خواهیم داشت.
وی همچنین اضافه کرد: بدون شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزئی از خود می‌دانند.
دکتر علی بهادری جهرمی افزود: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گرند، گفت: وقتی رئیس دولت خود در صحنه حاضر می‌شود از بقیه ارکان مطالبه می‌کند که همه جا و در هر صحنه کنارش حاضر باشد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رئیس جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده‌ایم یعنی به طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رئیس جمهوری انجام شده است.
وی تصریح کرد: این حجم از کار انجام شد تا تشریفات زاید کنار گذاشته شود و دولت در این شرایط سخت اقتصادی هم خود را مکلف به کار جهادی می‌داند و هم تشریفات زاید را کنار زده است. دولتمردان در کنار مردم با سادگی و راحتی، حضور دارند امروز شاهد بازگشت مردم به آرمان‌های قانون اساسی در حوزه مردمی هستیم.
بهادری ادامه داد: امروز به سمت تصمیم گیری‌های شورایی و مردمی کوچ کردیم و شوراهای تعطیل شده ۱۰ساله دوباره احیا شد وتصمیم‌گیری فردی نداریم و جمع‌های مشورتی و نخبگانی کنار هم می‌آیند و نشست‌های منظم با جامعه نخبگان شکل گرفته است و تصمیم گیری‌ها جمعی و نخبگانی است و این باعث می‌شود و مردم و نخبگان پای کار حل مشکلات می‌آیند و دولتمردان دغدغه‌ای از مشکلات ندارند. دولتمردان با پشتوانه کارشناسی و مشورتی در صحنه تصمیم‌گیری می‌کنند.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اشراف رئیس‌جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد چون در صحنه شاهد صحت‌سنجی
آمار است.
دکتر علی بهادری جهرمی با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه دیپلماسی گفت: کشوری که ورود واکسن آن حتی به مسائل خارجی مانند اجرای FATF یا برجام گره می‌خورد و تصور این بود راه حل بحران ورود واکسن از بیرون مرزها است اما امروز با دیپلماسی فعال خارجی نه تنها با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه با انبارهایی از واکسن مواجهیم که منتظر تزریق به مردم است. سه ماه گذشته با ورود ارزهای خارجی، فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی و بدون استقراض حقوق‌های سه ماه قبل پرداخت شد.
وی افزود: در سه ماه گذشته با دیپلماسی فعال دولت خارجی شاهد برگزاری نشست‌های اکو و شانگهای بودیم. هم در حوزه دیپلماسی کشور و پیگیری فردی رئیس جمهور مانند واکسن و گاز که اگر قرارداد گاز دو روز قبل امضا نمی‌شد، امسال در فصل سرما مانند معضل برق، معضل و قطعی گاز را داشتیم.
بهادری جهرمی گفت: امروز پس از ۲۰ ماه از تعطیلی گردشگری، خبر فعال شدن دوباره ورود گردشگران خارجی از ابتدای آبان شاهد بودیم و دوباره روال به مسیر عادی خود کم کم برمی‌گردد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی اعلام عمومی سند تحول را خواهیم داشت، گفت: سند تحول دولت در ۳۷ موضوع جدی و محوری کشور که حل این موضوعات حل غالب مسائل و مشکلات مردم است وتدوین این سند مسئله ساده‌ای نبود و به اعتقاد کارشناسان یک سال زمان می‌برد.
بهادری جهرمی گفت: در نخستین جلسه هیئت دولت، اولین خواسته‌ام فعال‌سازی مجدد حیاط دولت بود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در بخش پایانی نشست اظهار کرد: بنده به رئیس‌جمهوری گفتم که سخنگوی دولت پل ارتباطی بین دولت و ر سانه‌ها نیست بلکه پل ارتباطی میان دولت؛ رسانه‌ها و افکار عمومی هم خواهد بود و سخنگوی دولت، نماینده و سخنگوی افکار عمومی است. آقای رئیسی هم به بنده گفتند شما باید وکیل مدافع افکار عمومی باشید.