سخنگوی دولت: دیپلماسی ما نتیجه‌گرا و نتیجه‌محور است

علی بهادری جهرمی گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئو کنفرانس اداره نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها اظهار کرد: در حوزه گزارش عملکرد دولت ما تقریبا به صدروزه‌گی دولت رسیدیم. باید دید که دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته و آیا عملکردش قابل قبول بوده یا نه. لزوم پاسخگویی و داشتن شفافیت و لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم و رسانه‌ها و مطالبه‌ای که به ویژه در ذهن رسانه‌هاست دولت بر خود واجب می‌داند که این گزارش را داشته باشد که از این هفته از سوی برخی وزارتخانه‌ها آغاز می‌شود و در هفته بعد با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.
سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود
بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم است و مردم برای اینکه بتوانند به مرغ و تخم‌مرغ دسترسی داشته باشند نه استرس و نه واهمه‌ای دارند نه نیاز است در صف‌هایی بایستند برای دریافت کالا یا سبد کالا. امروز سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود و مردم با سفارش اینترنتی می‌توانند مرغ و تخم‌مرغ و از امروز برنج و شکر و روغن و بزودی برخی کالاهای لبنیاتی را درب منزل دریافت کنند.


اولویت دولت حفظ کرامت مردم است
سرعت واکسن در سه ماه اخیر چهل برابر سرعت دوره قبل بوده است
سخنگوی دولت یادآور شد: اولویت دولت حفظ کرامت مردم و رسیدگی به دغدغه‌های اساسی مردم است. رئیس جمهوری پیش از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری حل مشکل ورود واکسن را آغاز کرد. ما از ۱۵ اسفند که اولین بسته واکسن وارد کشور شد تا آغاز این دولت حدود ۵ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق کرده بودیم. از سوم شهریور تا امروز ۱۰۰ میلیون واکسن جدید تزریق شده است. یعنی سرعت واکسن در این سه ماه چهل برابر سرعت دوره قبلی بوده است.
دولتمردان اجازه نمی‌دهند بحران تولید شود
بهادری جهرمی تصریح کرد: وقتی مردم پای کار حل مشکلات بیایند مشکل حل می‌شود. امروز دولتمردان در صحنه تصمیم‌گیری می‌کنند، آنهم با تکیه بر همان گزارش‌های پشت میز و کارشناسی‌ها، اما دیگر در صحنه تصمیم‌گیری می‌شود و دولتمردان اجازه نمی‌دهند بحران تولید شود و مردم در فشار قرار گیرند و دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی نمی‌تواند رئیس جمهوری را فریب بدهد چون در صحنه شاهد صحت‌سنجی آمار است.
با انبارهایی از واکسن مواجه‌ایم که منتظر حضور مردم است
سخنگوی دولت یادآور شد: کشوری که در آن حتی همین ورود واکسن هم گره می‌خورد به مسائل خارجی و اجرای FATF یا بازگشت به برجام و هر مسئله خارجی و اینکه تصور می‌شد حل هر مشکل یا بحران و ورود واکسن پاسخش از بیرون مرزهاست نه از درون مرزها، امروز با دیپلماسی فعال خارجی نه تنها واردات واکسن اینگونه شده است که با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه با انبارهایی از واکسن مواجه هستیم که منتظر حضور مردم برای تزریق است.
وی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته دولت وقتی حقوق‌های پایان ماه را می‌خواست پرداخت کند دیگر مسئله اصلی کابینه این نبوده است که با چه روشی یا با استقراض از بانک مرکزی و شیوه‌های تورم‌زا بخواهد حقوق را تامین کند. اساسا خیلی سایر اعضای کابینه در جریان این امر قرار نمی‌گیرند برای اینکه یک مسئله تقریباً عادی می‌شود و فقط آن وزرا و بخشهای مرتبط یک فشار کاری را طبیعتاً متحمل می‌شوند ولی مسئله صحن دولت نیست. بدون استقراض از بانک مرکزی با باز شدن درها، با ورود ارزهای خارجی، با فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی اینها محقق شده است.
دیپلماسی امروز ما منفعل نیست و نتیجه‌گرا و نتیجه‌محور است
بهادری جهرمی ادامه داد: دیپلماسی امروز ما منفعل نیست. فقط به یک سو نگاه نمی‌کند و به یک حوزه توجه ندارد، در همه محورها، نتیجه‌گرا و نتیجه‌محور است و این صدا را کشورهای دیگر هم شنیدند و پیام دیپلماسی ایران را دریافت کردند.
سخنگوی دولت با اشاره به حضور گردشگران خارجی در کشور اظهار کرد: امروز بعد از حدود ۲۰ ماه از تعطیلی گردشگری خارجی، فعال شدن دوباره ورود گردشگران خارجی و صدور ویزای گردشگری را تقریبا از ابتدای آبان ماه شاهد بودیم. اگر مردم و رسانه‌ها و در نهایت دولت در کنار هم جمع شوند و همت کنند که مسائل حل شود، گرهی نمی‌ماند که باز نشود.
وی یادآور شد: حرکت جهادی این سه ماهه امید را به مردم بازگردانده و نشاط و شادی را دارد کم‌کم به مردم باز می‌گرداند. اگر این مسیر را دست در دست هم دهیم در کوتاه‌مدت، اهداف و آرمان‌های جدی همگانی همه‌مان قابل حصول خواهد بود.
بهادری جهرمی اظهار کرد: در طول هفته آتی گزارش‌های مستمری را به صورت تفصیلی‌ از سوی وزارتخانه‌های مختلف و همچنین به صورت متمرکز از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت ارائه خواهیم کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سیگنال‌های مثبتی که طرفین در اولین روز مذاکرات وین صادر کردند عزم توافق پیمان مولوی اقتصاددان خوب، اقتصاددان بد «ابتکار» ابعاد رشد اقتصادی بدون برداشته شدن تحریم ها را بررسی کرد رشد اقتصادی ۸ درصدی، از رویا تا واقعیت آیا اومیکرون هم بار دیگر صنعت گردشگری را به زانو درمی‌آورد؟ سردرگمی توریست‌ها هشدار نسبت به وضعیت متزلزل اقتصاد ترکیه رکورد خرید خانه در ترکیه شکسته شد سخنگوی دولت: دیپلماسی ما نتیجه‌گرا و نتیجه‌محور است معاون ابراهیم رئیسی: برخی به اسم کشاورز دست به اغتشاش زدند مقصران حل نشدن مشکل آلودگی هوا د گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه بررسی شد هوای سرد با طعم مازوت تامین بودجه هنگفت مصوبات پیش‌بینی شده؟ انبوه مصوبات در سفرهای استانی با تاکید بر ادامه تعاملات صادر شد بیانیه جدید وزارت خارجه ایران درخصوص پرونده هواپیمای اوکراینی از صدر جدول بیکاری تا تورم مسکن قهرمانی‌های بی‌مدال یک استان محروم نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد ائتلاف صدر در رتبه اول