پیام شهیدان به مسئولین و مردم/ اتحاد و احساس مسئولیت بیشتر

 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار، مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه، ایستادگی کرد.
رهبر انقلاب، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، افزودند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی، و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.
ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعدادهای این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید رضایی‌نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید، در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش، او را شهید کرد.


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای موضوع شهید و شهادت را متفاوت از قربانیان جنگ‌های مرسوم در دنیا دانستند و بیان داشتند: شهید و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاعِ ارزشمند از مرزهای جغرافیایی، از مرزهای مهم معنوی یعنی مرزهای عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویت نیز دفاع می‌کند و با پایبندی صادقانه به عهد خود با پروردگار، جانش را با خداوند معامله می‌کند.
رهبر انقلاب در این زمینه افزودند: صفات مهمی مانند اخلاص، توکل، تواضع، رعایت حدود الهی، رفتار مهربانانه با اسیران و به‌طور کلی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما کاملاً برجسته است و تصویر این نقاط درخشان و الهام‌بخش باید با کارهای هنری در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده شود.
در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد
ایشان هدف از بزرگداشت شهیدان را شنیدن پیام آنان دانستند و خاطرنشان کردند: پیام شهیدان این است که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل از وسوسه‌های دشمن، با قدرت و ثابت قدم حرکت کرد.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید، افزودند: ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
سرلشکر سلامی در کنگره شهدای استان ایلام:
گزینه روی میز به بایگانی رفت
ایران سرزمین «اشغال‌شدنی» نیست
فرمانده کل سپاه گفت: بینش رهبری بر این بود که دشمن را فرسوده و خسته و ضعیف و ناتوان کنند و این هنر راهکار دشمن را مسدود کرد و هر گزینه روی میز دشمن را روانه بایگانی کرد.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره شهدای استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 3000 شهید استان ایلام بیان داشت: بزرگ‌ترین افتخار ما این است که خادمان مردم ایران اسلامی هستیم و زیباترین و بزرگ‌ترین آرزوی ما ذبح شدن، قربانی شدن در مسیر آرزوهای آسمانی ملت ایران است و درود و سلام باید فرستاد به روح درخشان و جاودانه امام راحل که منطق عزت و حکمت و استقلال و وحدت را به ما آموخت.
به گزارش تسنیم، وی گفت: رهبر بزرگ، جانباز، دلسوز و شجاع طی دهه‌های گذشته پس ‌از ارتحال امام شجاعانه و حکیمانه به نیابت از امام‌ زمان (عج) سفینه نجات و کشتی سعادت ملت را از میان امواج خروشان فتنه‌های بزرگ به ساحل آرامش و رستگاری و عزت و اقتدار هدایت کرد.
سرلشکر سلامی با بیان این‌که ایلام سرزمین شهداست و مردم ایلام همانند کوه استوار طی هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند، که این اقدام آنها تحسین‌برانگیز است، افزود: روزگاری سرزمین ایلام میدان نبرد بود و دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود، آزمایشی که ایلامی‌های غیور سربلند از آن  بیرون آمدند.
فرمانده کل سپاه گفت: ما مسائلمان را بین خودمان حل می‌کنیم، می‌دانیم مشکلات هست، کدام کشور مشکل ندارد؟ آیا آمریکایی‌ها بی‌مسئله هستند. از آنها سؤال می‌کنیم آیا میلیون‌ها کارتن‌خواب، شب‌ها در خیابان‌های شما نمی‌خوابند؟ آیا شما توانسته‌اید برای تمام ملت‌تان خدمات بهداشتی فراهم کنید؟ چقدر بی‌خانمان دارید؟ چقدر بر سرخانه‌ها پلاک حراج می‌زنید و خانه‌های مردم را مصادره می‌کنید؟ شما نظامی هستید که پلیستان خانه فقرا را مصادره می‌کنند و ما نظامی هستیم برای فقرا خانه می‌‌سازیم. می‌‌سازیم آن‌قدر می‌‌سازیم تا هیچ‌کس بی‌خانمان نباشد.
وی خاطرنشان کرد: هنر و شاهکار و اعجاز ولایت در این 43 سال این بوده است که این ملت را از میان توطئه‌های سخت و سنگین و همه‌جانبه نجات داده‌اند، آزاد کرده‌اند و به این ملت اعتبار بخشیده‌اند.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس تهاجم جهانی به این ملت بود تا او را در ابتدای راه استقلالش به شکست وا دارد و همه دیدید، همه جهان، جهان شیطانی و قدرتمند در مقابلتان ایستادند ولی شما، عقب نرفتید، ایلامی‌ها و خوزستانی‌ها و کرمانشاهی‌ها و کردستانی‌ها، مردمانی نبودند که از هیبت ظاهری دشمن بترسند و به عقب بروند، از غرش توپ‌ها نترسیدند و محکم ایستادند.
فرمانده کل سپاه بیان داشت: ارزش صبر شما پدران و مادران، همسران و فرزندان، برادران و خواهران شهیدان از شهادت شهیدانتان کم‌تر نیست.
ایران سرزمین اشغال شدنی نیست
وی اظهار داشت: جنگ در جبهه نظامی تمام شد و واقعا هنوز هم تمام است در خیال دشمن هم دیگر ‌اندیشه شکل‌گیری تهاجم نظامی به این سرزمین حتی شکل نمی‌گیرد. چون ایران اسلامی، ایران انقلابی، ایران امام زمان، قدرتمند است. هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست. کسی بر این مردم پیروز نمی‌شود. به همین دلیل راه را منحرف کرده‌اند از جنگ به میدان حصر اقتصادی، به میدان تحریم اقتصادی، تحریم اقتصادی یک جنگ بود. توطئه جهانی از سوی قدرت‌های شیطانی و استکباری علیه ملت ایران.
سرلشکر سلامی گفت: در این جنگ همه مردم جنگیده‌اند، امامشان را که پرچم استقامت را بر دوش گرفت حمایت کردند زیرا او بر این منطق تکیه دارد که اگر کشوری نایستد، محکوم به تسلیم شدن است و تسلیم شدن نه رفاه می‌آورد، نه عزت، نه آرامش، نه امنیت و نه آسایش در حالی که ما همه این‌ها را می‌خواهیم و داریم.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در استقامت یک ملت بزرگ می‌شود، شکست ناپذیر می‌شود و بر مشکلاتش غلبه می‌کند. وی تصریح کرد: بینش رهبری بر این بود که دشمن را فرسوده و خسته و ضعیف و ناتوان کنند و این هنر راهکار دشمن را مسدود کرد و هر گزینه روی میز دشمن را روانه بایگانی کرد.
سرلشکر سلامی گفت: ملت ایران در موقعیت برجسته‌ای از تاریخ ایستاده است، فقط به مشکلات نگاه نکنید، ببینید چه مسیری را طی کرده‌ایم، چقدر این قدرت‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. از فراز اراده‌های آنها عبور کرده‌ایم و هم اکنون در حال پیشرفتیم. با مشکلات جنگیده‌ایم اما مخاطرات را پشت سر گذاشته‌ایم.
فرمانده کل سپاه به فرق بین مشکل و خطر اشاره کرد و بیان داشت: مشکل با خطر فرق می‌کند، ما هنوز دارای مشکل هستیم، اما از خطرات عبور کرده‌ایم. شما در اینجا صدای توپخانه‌ها را می‌شنیدید؛ امروز این دشمن است که کیلومترها دورتر صدای قدرت شما را می‌شنود.
وی اظهار داشت: شما فکر می‌کنید، دشمن می‌خواست چهره اقتصادی این سرزمین چهره‌ای باشد که اکنون می‌بینید، او می‌خواست ملت ایران را فلج کند، فقیر کند، ناتوان کند، عقب بیندازد و از پیشرفت بازدارد، می‌خواست مردم را آواره کند.
سرلشکر سلامی شناخت مردم ایران از دشمن را متذکر شد و گفت: مردم ایران دیده‌اند دشمن را و او را می‌شناسند، فریب قول، زور و فریب فریبکاری‌های او را نمی‌خورند، آنها ملت سوریه و سرزمین‌شان ‌را دیده‌اند، مردم عراق و سرزمین‌شان را دیده‌اند، ارمغان دشمن برای مسلمانان چیزی جزء آوارگی آنان نیست. فقر ملت، عقب نگه داشتن، تسلیم کردن و ذلیل کردن آنها هدف دشمن است.
ما سایه نیستیم، حقیقتیم
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مردم ایران در تهاجم فرهنگی ایستادند، جوانانمان مساجد را ترک نکردند، نماز را ترک نکردند، زنان و دختران عفیف ما چادر و روسری از سرشان برنداشتند، پژواک صدای بیگانه نشدند، به پیام ابتذال او پاسخ نداند، درود برشرف زنان و دختران ایران که این‌گونه با شکوه و فاطمی در این میدان نبرد فرهنگی ایستادند. اینها زیبا‌ترین و دل‌ انگیزترین، و با عظمت‌ترین و ستایش بر انگیز‌ترین رفتار یک ملت است. ما از دشمن نمی‌ترسیم، از چه بترسیم، دشمن در افغانستان نشان داد از سایه می‌ترسد، اما دشمن بداند ما سایه نیستیم، حقیقتیم.
سایر اخبار این روزنامه
پیام شهیدان به مسئولین و مردم/ اتحاد و احساس مسئولیت بیشتر تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله سید رضی شیرازی افق فراروی «جبهه مقاومت» در منطقه (یادداشت روز) اخبار ویژه ائتلاف آمریکا در سوریه 3 هزار غیرنظامی از جمله 1000 کودک را کشته است سردار قاآنی: تا فرصت باقی است از جغرافیای اطراف ایران خارج شوید نماینده کنگره آمریکا: در پی اعمال فشار به ایران بودیم از سوی ایران تحت فشار قرار گرفته‌ایم نشست مهم سران شیعه در خانه هادی العامری با هدف برون‌رفت از بحران سیاسی تیم مذاکره‌کننده نماینده ملتی است که پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خون ایستاده است مروری بر نهضت جنگل در یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک صنعت نفت ایران بدون توافق هسته‌ای هم احیا می‌شود مرگ و میر صفر یا یک نفری کرونا در 13 استان طی شبانه‌روز گذشته بزرگ‌ترین مراسم جشن ازدواج در صنعا برگزار شد پیام شهیدان به مسئولین و مردم/ اتحاد و احساس مسئولیت بیشتر پیام شهیدان به مسئولین و مردم/ اتحاد و احساس مسئولیت بیشتر