بزودی سند تحول حکمرانی رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز طی سفری یک روزه به همدان از دو پروژه تالار بزرگ شهر و موزه هنرهای معاصر همدان بازدید کرد.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این سفر با اعلام این خبرکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تالار بزرگ شهر همدان اختصاص خواهد یافت، گفت: پیش از این در شهرهای شیراز و اردبیل نیز اعتباراتی برای اجرای چنین طرح‌هایی اختصاص یافته است. شهرداری همدان در اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشد چرا که این پروژه متعلق به شهر همدان و مردم این شهر است. طرح‌هایی که هشت تا 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برای اجرا اعتبار دریافت خواهند کرد. او ضمن بازدید از روند اجرایی موزه هنرهای معاصر شهر همدان هم گفت: در این سفر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد این طرح تزریق خواهد شد. با سفر رئیس‌جمهور به همدان نیز بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح اختصاص خواهد یافت و در مجموع اعتبار پروژه قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
اسماعیلی همچنین ضمن حضور در نشستی با اصحاب رسانه استان همدان با بیان اینکه در استانی با قدمت و سابقه فرهنگی، تاریخی همچون همدان رسانه‌ها به بلوغ و پختگی رسیده‌اند، گفت: در فصل تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت خدمتگزار این است که ریل توسعه کشور را در بخش‌های مختلف جابه جا کند. او با بیان اینکه ما با مشکلاتی در کشور روبه‌رو هستیم که دولت به دنبال رفع آن است، یادآور شد: در آینده نزدیک سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی رونمایی خواهد شد که سند بسیار مهمی به شمار می‌رود و بر‌اساس آن، تمام برنامه‌ها و اقدامات در برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل خواهد شد.
تأمین اعتبار کاغذ


محمدمهدی اسماعیلی همچنین به جشنواره صنعت رفت و طی سخنانی با تأکید بر اینکه این استان از مفاخر بزرگی در بخش‌های مختلف برخوردار است، گفت: کارنامه همدان در این زمینه درخشان بوده و کتابی قطور است. او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های نیمه تمام همدان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به انجام خواهد رسید. او با تأکید بر اینکه برنامه اصلی ما در عرصه چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، یادآور شد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تأمین شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کل مصرف کاغذ در کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است، یادآور شد: سند تحولی در صنعت چاپ تدوین خواهد شد که با نقشه راه به استقلال در عرصه نشر و چاپ دست پیدا کنیم‌ و اعتبار تأمین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور ریاست ‌جمهوری بزودی اختصاص پیدا می‌کند.