اعلام 3 روز عزای عمومی در بصره پس از انفجار خونین تروریستی

تروریسم در عراق که گویی قصد ریشه‌کن شدن ندارد، معلول عوامل مختلفی است؛ از فقر، نفوذ افکار افراطی در بین برخی گروه‌های سنی، سیاست منطقه‌ای آمریکا که به واسطه اعمال نظامی‌گری غیرضروری، بهانه‌ها و توجیهاتی جدید برای فعالیت گروه‌های تروریستی فراهم آورده و موجب تقویت آنها شده است و...
برخی از منابع عراقی، ظهر سه‌شنبه، از وقوع انفجاری مهیب در نزدیکی بیمارستان الجمهوری واقع در بصره خبر دادند. گروه‌ رسانه‌‌ای «الاعلام الامنی» عراق نزدیک به نیروهای مسلح این کشور، نیز با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «العهد» منتشر شد، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، انفجار یک موتورسیکلت در چهارراه الصمود در استان بصره موجب شهادت چهار شهروند و مجروحیت چهار نفر دیگر شد و در پی این انفجار، دو خودرویی که در نزدیکی این موتورسیکلت قرار داشتند، در آتش سوختند. اما پایگاه خبری «العهد» به نقل از خبرنگار خود بصره، شمار قربانیان را تا به این لحظه، ۱۶ کشته و چندین زخمی اعلام کرد. به گزارش فارس، «اسعد العیدانی»، استاندار بصره، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با کمال تاسف، یک حمله تروریستی خائنانه علیه بصره امن صورت گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت شهروندان بی‌دفاع شد. به دلیل این حمله دردناک، ما سه روز عزای عمومی در بصره اعلام می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که به‌زودی جنایتکاران به صورت عادلانه مجازت شوند.»
سرتیپ ستاد «علی الماجدی» فرماندهی عملیات بصره نیز اعلام کرد: «ما سرنخ‌های اولیه‌ای درباره عاملان این انفجار در دست داریم و به مردم بصره قول می‌دهیم که به زودی همه جزئیات مربوط به این جنایت را فاش کنیم.»
طرح خنثی شده داعش


خبر دیگر از عراق ملتهب آنکه، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق شامگاه دوشنبه از بازداشت یکی از عناصر تروریستی داعش خبر داد. تروریست مذکور برای انفجار در شهر کاظمین، نقشه کشیده بود و قصد داشت یک بسته انفجاری را در بازاری در این شهر منفجر کند. با اطلاعاتی که این تروریست در اختیار نیروهای امنیتی قرار ‌داد، تمام اعضای یک باند تروریستی وابسته به او نیز بازداشت شدند. گفتنی است، در اوایل همین آذر ماه نیز گروهک تروریستی داعش قصد حمله به حرم شریف امامین عسکریین‌(ع) در سامراء را داشت که این عملیات توسط حشد‌الشعبی خنثی شد. خرداد ماه گذشته نیز یک انفجار در شهر کاظمین رخ داد که در پی آن 3 نفر شهید شدند.
گفتنی است، تداوم ضعف دولت مرکزی و اختلافات سیاسی درونی از یک سو و افزایش مداخله کشورهای بیگانه در امور از سوی دیگر زمینه‌ساز بروز و گردن‌کِشی مجدد بقایای گروهک‌های تروریستی چون داعش خواهد شد گرچه به صورت محدود.
سایر اخبار این روزنامه
صریح و صمیمی با دانشجویان/ رئیسی: نرخ ارز را دستکاری می‌کنند تا اقتصاد را به مذاکرات گره بزنند کار برای مردم‌ و دوستان و دشمنانش! (یادداشت روز) اخبار ویژه اعلام 3 روز عزای عمومی در بصره پس از انفجار خونین تروریستی بخشی از اقدامات 100 روزه دولت در حوزه سوخت از مدیریت حمله هکری تا تأمین گاز زمستانی تمام نیاز ارزی مردم در بازار نیما و متشکل موجود است ریاض و 5 شهر بزرگ عربستان زیر ضرب پهپادها و موشک‌های انصارالله ولایتی: رفت و آمد بعضی‌ها به سوریه نشانه بن‌بست دشمن است آمریکا نگران ورود ایران به زمین بازی جدید در عرصه فناوری است محکومیت‌های متوقف‌مانده در بخش اول پرونده «کرسنت» به اجرای احکام رفت وزارت اطلاعات حساب بانکی ۷۰۰ فعال غیرمجاز بازار ارز را مسدود کرد رژیم صهیونیستی به کاهدان زد حمله موشکی به کانتینر برنج در سوریه! ریاض و 5 شهر بزرگ عربستان زیر ضرب پهپادها و موشک‌های انصارالله ریاض و 5 شهر بزرگ عربستان زیر ضرب پهپادها و موشک‌های انصارالله