اجرای برنامه‌های موسیقی کلید خورد

گروه فرهنگی: اگر این مدت سالن‌های تئاتری، سینمایی و گالری‌های تجسمی در شرایط مجاز مشغول فعالیت بودند، اما کنسرت‌های موسیقی به‌دلایل اقتصادی و گرانی اجاره سالن‌ها و دستمزدهای هنرمندان به‌دلیل فروش بلیت از نیمی از سالن به‌مدت دوسال تعطیل بودند. اما پس‌از نشست نمایندگان مؤسسات موسیقی و مدیران سالن‌ها با سرپرست معاونت امور هنری و سرپرست دفتر موسیقی به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای از سرگیری اجراهای موسیقی، سرانجام هنرمندان موسیقی درصدد برآمدند تا پس‌ از جلسات پی در پی با تهیه کنندگان و سالن‌دارها و برگزارکنندگان، اجراهای خود را آغاز کنند تا پس از نزدیک به دو سال دوری با هواداران خود باردیگر بر صحنه موسیقی تهران حاضر شوند.
10 درخواست برای اجرا
براین اساس طبق اعلام دفترموسیقی، بررسی درخواست‌های مجوز اجراهای صحنه‌ای پس از دوره تعطیلی این اجراها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در این مرکز آغاز شده است و تاکنون 10 درخواست برای دریافت مجوز اجراهای موسیقی پاپ، دستگاهی و کلاسیک به دفتر موسیقی رسیده و در حال بررسی است. البته تا روز گذشته خبری از حضور خوانندگان موسیقی پاپ و دیگر ژانرهای موسیقی نبوده و همچنان تمرکز این دوستان در جزیره کیش است.
کنسرت یا استندآپ کمدی


تازه‌ترین اجرا در تهران به حسن ریوندی اختصاص دارد که قراراست 18 آذرماه در دو سانس در سالن وزارت کشور با مخاطبان خود دیدار کند. عنوان این برنامه در سایت فروش «کنسرت خنده حسن ریوندی» نامگذاری شده است که البته این اجرا را در قالب کنسرت موسیقی نمی‌توان معرفی کرد. اما می‌توان امیدوار بود که این برنامه فتح بابی برای کنسرت‌های دیگر باشد. قیمت بلیت‌های این برنامه از 70 تا 300 هزار تومان است و جالب است بدانید در کمتر از چند ساعت تمامی بلیت‌ها به فروش رسیده است. پیش از این اعلام شده بود که برای هر کنسرت تمامی ظرفیت سالن‌های کنسرت قرار است استفاده شود. اما طبق اعلام سامانه فروش بلیت این برنامه، شرکت کنندگان این برنامه بعد از خرید بلیت، 2 عدد صندلی قبل و بعد جهت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی غیرفعال خواهد شد و نکته دیگر اینکه برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همراه داشتن کارت واکسن، ماسک و دستکش حین ورود به سالن اجرا الزامی است.