ویروس بعدی ممکن است کُشنده‌تر باشد!

گاردین

«دانشمند سازنده واکسن هشدار داد ویروس بعدی ممکن است کُشنده‌ترباشد» عنوان گزارش اصلی گاردین است که درباره امکان پاندمی مهلک‌تری در آینده هشدار می‌دهد. این روزنامه در گزارش خود گفته سازنده واکسن آکسفورد/آسترازنکا (Oxford-AstraZeneca) هشدار داده که ویروس بعدی ممکن است بدتر و «کُشنده‌تر» از کووید-19 باشد. در گزارش آمده پروفسور سارا گیلبرت می‌افزاید کار پاندمی فعلی با ما تمام نشده است.

 واشینگتن‌پست

«ترامپ قبل از بستری‌شدن در بیمارستان با 500 نفر تماس داشت» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در گزارش می‌خوانیم: «قبل از مثبت‌شدن آزمایش کرونای دونالد ترامپ، او در ایر فورس وان، هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا و در تجمع میدل‌تاون بود. آن شامگاه شنبه، با او در هواپیما ده‌ها نفر -دستیاران ارشد، پرسنل ایر فورس وان، کارکنان جوان، روزنامه‌نگاران و سایر اعضای هیأت همراه بزرگ که معمولا در سفر ریاست‌جمهوری  هستند– بودند.

بر اساس کتاب جدیدی از مارک میدوز که قرار است سه‌شنبه منتشر شود و به دست روزنامه گاردین رسیده است، شان کانلی، پزشک کاخ سفید، به میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، گفت که رئیس‌جمهوری را متوقف کنید؛ تست کووید او به‌تازگی مثبت شده است.



اما میدوز در کتاب خود تأکید می‌کند که برای متوقف‌کردن ترامپ خیلی دیر شده بود و دومین آزمایش آنتی‌ژن سریع، منفی شد. اما بر اساس دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ترامپ باید آزمایش  PCR دقیق‌تری انجام می‌داد تا تأیید کند که آیا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا خیر. بر اساس تحلیل واشینگتن‌پست از تعاملات رئیس‌جمهوری در آن دوره، ترامپ از روزی که آزمایش کوویدش مثبت شد تا زمان بستری‌شدن در بیمارستان، با بیش از 500 نفر در تماس بود.»

دیلی‌تلگراف

«بیش از 300 هزار خانه‌نشین هنوز واکسن تقویت‌کننده دریافت نکرده‌اند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. در گزارش می‌‌خوانیم: «بیش از 300 هزار نفر از افراد بیمار یا مُسن هنوز دوز سوم واکسن کووید-19 خود را دریافت نکرده‌اند. وزرا هم متهم به نادیده گرفتن افراد آسیب‌پذیر در برابر کووید-19 شده‌اند. بستگان افراد مسن و آسیب‌پذیر هم می‌گویند که از سوی NHS  (خدمات بهداشت ملی بریتانیا)  هیچ پاسخی به آنها داده نشده است.»