اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند

  سرویس سیاسی-
نماز باران به امامت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در خبرگان و
امام جمعه موقت اصفهان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
صبح جمعه مردم اصفهان از گروه‌های مختلف سنی و اقشار گوناگون با حضور در گلستان شهدای اصفهان نماز باران را به امامت آیت‌الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان اقامه کردند.


در این مراسم که با حضور پرشور عموم مردم اصفهان برگزار شد، اصفهانی‌ها دست به دعا از خدای بزرگ خواستند تا با لطف و رحمت خود اصفهان را از نعمت باران متنعم سازد.
 به واسطه کمبود بارش‌های جوی و بروز خشکسالی‌های پی‌در‌پی و سوء مدیریت سالیان گذشته در مدیریت منابع آب، مسائل متعددی در فلات مرکزی ایران از جمله اصفهان ایجاد کرده و کشاورزان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
در هفته‌های گذشته جریان معاند و ضدانقلاب با تزویر و نیرنگ تلاش کرد با سوءاستفاده از مطالبات کشاورزان به ناامنی در اصفهان دامن بزند که با بصیرت کشاورزان و مردم غیور اصفهان این توطئه شوم نقش بر آب شد.
به گزارش فارس، روز جمعه مردم اصفهان با لبیک به دعوت عالم اخلاق آیت‌الله ناصری و دیگر علمای شهر در صفوف به هم پیوسته نماز باران شرکت کردند و در کنار جگرگوشه‌هایشان در گلستان شهدا دست به دعا بلند کرده و باران رحمت الهی را طلب کردند.
در این مراسم ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که همه محوطه گلستان شهدای اصفهان شاهد حضور مردم بود.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله مهدوی که امامت این نماز را عهده‌دار بود، در خطبه‌های پس از نماز  خطاب به مسئولان کشور و استان گفت: خواندن نماز باران به معنای تلاش نکردن مسئولان برای حل مشکلات آب نیست.
وی افزود: همیشه دعا به این معنا نیست که علت‌های ظاهری را در نظر نگیریم، اما نباید خالق هستی را فراموش کرد، زیرا او علت علت‌ها است.
عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: اگر چه عوامل ظاهری و مباشری باران ابری است که در آسمان است، اما قبل از آن هم عوامل دیگر وجود دارد که در طول یکدیگر قرار دارند ولی اشخاصی که منکر خدا هستند عوامل ظاهری را می‌بینند و اراده الهی را نادیده می‌انگارند.
 وی با بیان اینکه یکی از موانع نزول باران گناه است، افزود: البته گناه تنها علت نیامدن باران نیست که برخی بگویند چرا در برخی کشورها گناه می‌شود اما باران می‌بارد، این مورد یکی از علت‌ها
است.
آیت‌الله مهدوی در خطبه دوم نماز باران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: استقامت در راه دین و ایمان بسیار پر اهمیت است زیرا چه بسا افرادی که کنار امام(ره) در انقلاب حضور داشتند ولی پس از آن استقامت نداشتند و از مسیر جدا شدند، در حالی‌که راه ما سختی‌ها و گردنه‌هایی دارد.
عضو مجلس خبرگان با اشاره به شرایط تحریم و برخی سختی‌ها، تاکید کرد: همان‌طور مسئولان وظایف خود را انجام می‌دهند، در عین حال لازم است استقامت داشته باشیم و مراقب باشیم از این مسیر بازنگردیم.
بنابر روایات تاریخی و احادیث، پیامبران گذشته، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار‌(ع) به این سنت عمل می‌کرده‌اند و دعایی به همین نام در صحیفه سجادیه هم موجود است.