نباید از بانیان وضع موجود استفاده شود

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان رفت و ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم، در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در دیدار با نخبگان، جانبازان و قشر‌های مختلف مردم از کارآمدی به عنوان یک اصل در مدیریت یاد کرد و گفت هرکه کارآمدی دارد باید از او در مدیریت‌ها استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است، اما از بانیان وضع موجود نباید استفاده کرد. رئیسی افزود: بی‌عدالتی کام مردم را تلخ می‌کند، در لرستان رفع مشکل فقر و بیکاری در دستور کار دولت است و دولت به معنای وسیع کلمه، یعنی همه دولتمردان و همه افرادی که در نظام خدمت می‌کنند.
منابع آبی کشور باید مدیریت شود
رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اهمیت منابع آب افزود: آب باید هم به صنایع، کشاورزی و شرب برسد، بنابراین مدیریت آب بسیار با اهمیت است و با توجه به اینکه به سد‌های لرستان به ویژه معشوره اشاره شد باید کار آن حتماً و سریع آغاز شود. وی تحول در این استان را منتهی به رفع آسیب‌های اجتماعی دانست که مردم را رنج می‌دهد و بیان کرد: من برای تحول و ایجاد شرایط می‌خواهم از همه کمک بگیرم. با کمک دولت، همه نهاد‌ها و حوزه‌های مختلف، باید کار متفاوتی را رقم بزنیم، چون همه دلسوزان در کنار هم یک هدف مشترک داریم و می‌خواهیم شرایط را متحول کنیم. رئیسی افزود: برای این مهم نیازمند اراده جدی هستیم و بعد از آن زیرساخت‌ها مهم است که وجود دارد و همه، به ویژه دولتمردان، باید پای این تحول ایستادگی کنند.


صنایع نیمه تعطیل باید فعال شوند
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود صنایع نیمه تعطیل لرستان را مسئله مهم دیگر این استان دانست و تصریح کرد: نمی‌شود از یک طرف بیکاری داشته باشیم و از طرف دیگر صنایع نیمه تعطیل باشد، اولویت ما در لرستان راه‌اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود. لرستان زمینه بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه به مرور زمان انجام و این استان به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.
رئیس‌جمهور همچنین اشتغال را مسئله دیگر لرستان دانست و افزود: بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسئول بسیار رنج می‌دهد؛ وضعیت بیکاری استان ها، از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آن‌ها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد. رئیسی با تأکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را متحول کنیم، افزود: مسئولان در استان‌ها باید نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برگزار کنند، کار‌های کوتاه، میان و بلند مدت انجام شود، به استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه و متوجه شدم باید مسئله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم. رئیسی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی‌های گذشته را باید جبران کنیم و بعد حرف‌های جدید برای استان بزنیم، به هر روی راه آهن خرم آباد در دستور کار است و جزو اولویت‌های استان به شمار می‌رود. وی با تأکید بر توسعه یافتگی کشور بر بستر عدالت اظهار داشت: در بودجه‌ریزی و اقداماتی که دنبال می‌کنیم عدالت برای ما بسیار مهم است، مسائل باید تحت‌الشعاع عدالت دنبال شود تا مردم هم از عدالت و هم از توسعه یافتگی بهره ببرند.
تکریم نقش پرستاران در مقابله با کرونا
رئیس‌جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از پرستاران لرستان که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت داشتند با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار گفت: شخصیت بانوی گرامی اسلام حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) الگوی بی بدیلی برای همه مردان و زنان جامعه است. دکتر رئیسی با قدردانی از تلاش و فداکاری شبانه‌روزی کادر درمان و به ویژه پرستاران در مقابله با بیماری کرونا گفت: شاید اگر کرونا وجود نداشت نقش پرستاران این‌قدر برجسته نمی‌شد و حقیقتاً کرونا آزمونی برای همه دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا بود و در این آزمون جامعه پرستاری کشور خیلی خوب درخشید و موفق و سربلند شد. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های مدعی توسعه یافتگی، دارو و تجهیزات پزشکی را در فرودگاه از یکدیگر سرقت می‌کردند. رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات پرستاران تصریح کرد: مشکلات مربوط به پرستاران حتماً باید حل و فصل شود و در این زمینه وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارد این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند.
صنایع تبدیلی باید جایگزین خام‌فروشی شود
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی‌پروری و مرغداری اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه مانند نعمت خاک حاصلخیز برخوردار‌است.
رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود، ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز در مناطق مختلف کشور، از جمله لرستان، نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزان تأمین شود و در این زمینه مسئولان مربوطه موظف هستند حمایت‌ها و پشتیبانی لازم را به عمل آورند. رئیسی مدیریت جدی آب را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با مدیریت درست آب می‌توان کمبود‌ها را جبران و آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تأمین کرد.
بازدید از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه پس از ورود به خرم‌آباد در کارخانه نیمه فعال یخچال‌سازی بوژان لرستان حضور یافت و در گفتگو با مسئولان و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت. رئیس‌جمهور در این بازدید با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه یخچال‌سازی بوژان مبنی بر اینکه با یک پنجم ظرفیت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حالی که این مجموعه از تمام ظرفیت‌های لازم برخوردار است لازم است مسئولان استان با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود. رئیسی همچنین در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت و بر فراهم کردن شرایط ثبت جهانی این قلعه تأکید کرد.