به بود و نبودِ مدیر یک شبکه مربوط باشد؟!

آفتاب یزد ـ رضابردستانی: یک شایعه و یک اظهار امیدواری را اگر بگذاریم کنار یکدیگر، آن وقت خواهیم فهمید؛ این که می‌گویند: صدا و سیما مجمع الجزایری است که یک رئیس و یک تصمیم گیر ندارد یعنی چه! یک شایعه و یک اظهار امیدواری کافی است تا ضرر و زیان یک خودمحور رفتار کردن را به دلار نیمایی حساب کنیم و ببینیم سر بر چند میلیون دلار می‌گذارد هرچند اعتبار، تنها کالایی است که نمی‌تواند خرید اما می‌توان نابود کرد!
شایعه، نقل مکان علی فروغی از شبکه ی سوم به شبکه ی افق است و اظهار امیدواری، بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه ی سوم سیما بعدِ این نقل مکان است.
قابل ارزیابی حداقل برای منِ خبرنگار نیست اما حدس می‌زنم نبودنِ علی فروغی در شبکه ی سوم سیما هیچ خللی ایجاد نمی‌کند اما بازگشتِ عادل فردوسی پور به استودیوی اختصاصی نود آن هم فقط هفته‌ای یک بار و برای سه ساعت، از رئیس تازه ی صدا و سیما یک قهرمان خواهد ساخت. می‌توان قبل و بعدِ حضورِ عادل فردوسی پور
نظر سنجی برگزار کرد و به چشم دید میزان اعتماد مردم به صدا و سیمای با عادلِ فردوسی پور چند درصد یا بهتر است بگوییم چند ده درصد از صدا و سیمای بدونِ عادل فردوسی پور بیشتر است؟!


کوتاه و مختصر این که، آقای جبلی! تا کنون سه بار به صراحت از این که منعی برای بازگشتِ عادل فردوسی پور به خانه ی خودش وجود ندارد سخن گفته‌اید اما به نظر می‌رسد جایی دیگر «سنبه» ی
تصمیم گیری سفت‌تر و سخت‌تر است. اصلا وقتی بازگشت و عدم بازگشت عادل فردوسی پور،
بهترین و محبوب‌ترین مجری صدا و سیما در تمامی ادوار؛ به بود و نبود علی فروغی در شبکه 3
منوط و منتهی می‌شود باید به ریاست «پیمان جبلی» بر رسانه ی ملی به دیده ی تردید نگریست که اگر چنین شود آن گاه باید غصه خود و انگشت تاسف گزید که چگونه ممکن است و با چه معیاری در دنیای مدیریت باید سنجیده شود.
پیشتر نوشته بودیم که تکلیف آمدن و نیامدنِ عادل فردوسی پور باید یکسره شود اما حالا به گونه‌ای دیگر می‌نگریم؛ اگرچه بازگشت عادل فردوسی پور سبب خرسندی میلیون‌ها ایرانی خواهد بود اما اگر این بازگشت در پی نقل مکان علی فروغی از شبکه ی سوم به شبکه ی افق صورت پذیرد، تنها و تنها منتظر استعفای
پیمان جبلی می‌مانیم از آن جهت که حتی اگر این جا به جایی نیز بخشی از پروسه ی بازگشت باشد بازهم معنا و مفهومِ جالبی ندارد!
آقای جبلی! صدا و سیما ظرافت‌ها و حساسیت‌های ویژه‌ای دارد حساسیت‌هایی که روسای پیش از شما یا درک نکردند یا درک کردند و در عمل کم آوردند، خواستیم بگوییم؛ علی فروغی وابسته به هرکسی می‌خواهد باشد، باشد، در نهایت یکی از ده‌ها و صدها مدیری است که بخشی از صدا و سیما را زیر نظر دارد پس اجازه ندهید یک بخش و یک جزء برای یک مجموعه تصمیمی اتخاذ کند که یک خانواده ی بزرگ را پیش چشم ملتی بزرگتر بی‌اعتبار کند و این یعنی هم علی فروغی بماند هم فردوسی پور بازگردد هرچند بعدِ بازگشت عادل فردوسی پور به صدا و سیما، علی فروغی مختار است بماند یا استعفا بدهد و برود!