هرکس سیگارش را نمیخواهد به من بدهد!

مجید ابهری‪-‬ چند روز است که در هیاهوی برجام و سویه خطرناک کرونا و گران شدن سکه ودلار، موضوعی به سوژه اول رسانه‌های مجازی وحقیقی تبدیل شده است.این موضوع هدیه دادن یک باکس سیگار بهمن به خبرنگاران است.
عده‌ای به انتقاد از این حرکت مدیر دخانیات پرداخته و آنرا نوعی بد آموزی قلمداد کرده اند.
صد البته که این اقدام تقبیح شده است اما باید عرض کنم با رسیدن سن استعمال دخانیات اعم از سیگار و قلیان به ۱۴سال فکر نمیکنم کسی به خاطر یک باکس سیگار کادو، سیگاری شود.
البته گویا مرسوم بوده به بازدید کنند‌گان از واحدهای تولیدی، از تولیدات ومحصولات همان واحد هدیه داده میشد.خدا رحم کرد این عزیزان از کارخانه شیر پاستوریزه و‌یا کارخانه تولید فورقان دیدار نکردند والا الان هرکدام از آنها بایدیک گاو شیری و یک فورقان را به منزل می‌آوردند.
نکته دوم اینکه ترس برخی از اصحاب رسانه،مصرف سیگارها توسط خود بازدیدکنندگان است.اگر کمی زودتر از‌این موضوع مطلع میشدیم، فورا همراه با چند دلال حرفه‌ای به محل بازدید مراجعه و سیگارها را از این عزیزان باقیمت مناسب خریداری می‌کردیم!الان هم دیر نشده کسانی که مایل به نگهداشتن یا مصرف آن سیگارها نیستند میتوانند آنها را به صورت هدیه یا فروش به دست من برسانند! نکته سوم آیا واقعا ما تا این حد با کمبود سوژه روبرو هستیم که حاضر نیستیم از خیر این مطلب بگذریم؟اگر کارخانه کادو نمیداد با سوژه ممسک بودن مدیر وامثال آن مواجه میشدیم. صدالبته دوستان این روزنامه، توقعی از مدیران محل مورد بازدید نداشته ومعمولا در اینگونه مواقع مهمانی با چای و بیسکوئیت ختم میشود و اهالی رسانه کم توقع‌ترین افراد شاغل در کشور بوده و عرف کادو یک سنت دیرپا در اینگونه موارد است.امروز که پیش پا افتاده‌ترین سرگرمی بین برخی جوانان و حتی نوجوانان قلیان و گاهی نیز سیگاراست برای اینجانب بعنوان یک رفتار شناس خیلی گنگ و نامفهوم است که اینهمه جار وجنجال حول و حوش یک هدیه ولو سیگار چه تفسیر وتعبیری غیراز تسویه حسابهای سیاسی میتواند داشته باشد.بهتر است بیش از این اندازه ومقیاس دیگر به این موضوع پرداخته نشود و خبرنگاران واصحاب رسانه اجازه ندهند شخصیت وجایگاه فرهنگی و اجتماعی آنها وجه المصالحه اختلافات پشت‌پرده گردد. ان‌شاءالله دیگر بعد از این مدیران محترم به جای هدیه اقلام ضد سلامتی ومغایر با اصول بهداشتی، کادوهایی شیکتر و ارزنده به عزیزان زحمتکش بدهند.