هلاکت 41 مزدور و فرمانده تیپ ائتلاف سعودی در مأرب

«مارب» به نقطه عطفی در جنگ یمن تبدیل شده و کارشناسان نظامی می‌گویند پیروز جنگ مارب، پیروز جنگ یمن است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مدتی است این شهر را از سه محور محاصره کرده و به صورت روزانه شکست‌های سختی بر ائتلاف سعودی تحمیل می‌کنند. ائتلاف سعودی می‌داند که در صورت از دست دادن مارب باید به فکر تسلیم شدن باشد. به همین جهت با حملات هوایی خود به غیر نظامیان سعی در توقف پیشروی‌های انقلابیون را دارد. اما در مقابل، انصارالله یمن نیز با حملات موفق روزانه شمار زیادی از مزدوران سعودی را به هلاکت می‌رساند.
منابع نظامی یمن از تداوم درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی در اطراف شهر مأرب خبر می‌دهند. این منابع به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفته‌اند این درگیری در منطقه «وادی عبیده» واقع در جنوب شرق مأرب رخ داده و در پی آن، ۴۱ نفر از مزدوران دولت مستعفی کشته شدند. به گفته این منابع این افراد، در درگیری‌های مستقیم با نیروهای دولتی یمن کشته شده‌اند و در میان آنان نام سرکرده‌های ارشد به چشم می‌خورد. یک روز پیش نیز خبر هلاکت بالاترین مقام ائتلاف سعودی در مارب به دست انقلابیون یمن رسانه‌ای شد.
این منابع در میان افرادی که کشته شده‌اند، نام این افراد را آورده‌اند: سیف العشمی مسئول اطلاعات تیپ ۱۷۷، محمد صالح البحبوح فرمانده لشکر سوم گارد مرزی، عبدالرحمن محمد قصیله، فرمانده گردان‌های «مقاومت مأرب» و محمد علی الترابی فرمانده ارشد لشکر دوم نیروهای ویژه.
این در حالی است که سرلشکر «ناصر الذیبانی» رئیس‌اداره عملیات نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی نیز روز دوشنبه به همراه تعداد دیگری از فرماندهان وابسته به ائتلاف سعودی طی عملیات اطلاعاتی نیروهای صنعاء در جبهه «البلق» مأرب کشته شدند. الذیبانی برجسته‌ترین فرمانده نظامی ائتلاف سعودی در مأرب به شمار می‌رفته است.


در همین ارتباط، منابع محلی در استان «مأرب» اعلام کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تسلط بر ارتفاعات راهبردی در مناطق بیابانی که مابین شهر «مأرب» و شهرهای «خب» و «الشعف» قرار دارد، پیروزی میدانی جدیدی کسب کردند. این منابع به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء موفق شدند ساعاتی پس از شکستن پیشروی تیپ اول گارد مرزی ائتلاف سعودی به سمت منطقه «سلبه» (که از نظر اداری زیر نظر شهر
برط العنان استان الجوف است) بر ارتفاعات راهبردی در صحرای «الیتمه» مسلط شوند.
در ادامه این گزارش آمده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نیروهای ائتلاف سعودی را مجبور به عقب‌نشینی کردند بدون آنکه متجاوزان هیچ پیشروی میدانی به دست آورده باشند. منابع مذکور افزودند، پس از درگیری‌های شدید که از هر دو طرف کشته و زخمی داشته نیروهای صنعاء موفق به پیشروی به سمت مواضع ائتلاف سعودی و تکمیل پاک‌سازی کوه‌های راهبردی «قشعان» و «حبش» شدند.