تصویر فرمانده شهید جبهه مقاومت پیشاپیش رژه گروه‌های فلسطینی در غزه

سردار شهید قاسم سلیمانی که دی ماه 98 توسط آمریکا ناجوانمردانه به شهادت رسید در بین گروه‌های مقاومت در منطقه به یک سمبل و نماد تبدیل شده است. گروه‌های فلسطینی همواره با ذکر خدمات سردار سلیمانی به فلسطینی‌ها خواستار تداوم راه وی در مقابله با آمریکا ورژیم صهیونیستی شده‌اند.
در این راستا، جبهه خلق برای آزاد‌سازی فلسطین، روز دوشنبه، پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس این جبهه را گرامی داشت. منابع خبری با انتشار ویدئویی گزارش دادند که نیروهای جبهه خلق به مناسبت سالروز تأسیس این جبهه با تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در غزه رژه رفتند. پیشتر، «ماهر الطاهر» مسئول بخش سیاسی این جبهه در ارتباط با ترور سردار سلیمانی گفته بود: «پس از شکست آمریکا در دست‌یابی به اهدافش، فرمانده قاسم سلیمانی به یک سمبل جهانی تبدیل شده است... جنایت ترور شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس نتایج دلخواه [عوامل ترور] را به همراه نداشته است.»
مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی از جمله «به سوی یک جبهه عربی برای مقاومت در برابر عاد‌ی ‌سازی روابط» نوشته شده بود. جبهه خلق برای آزاد‌سازی فلسطین دومین گروه بزرگ سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است که در سال ۱۹۶۷ به رهبری «جورج حبش» با هدف آزاد‌سازی فلسطین تأسیس شد.
همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» دیروز در سی و چهارمین سالگرد تأسیسش به ساماندهی ساختار واقعی فلسطین و ایجاد شراکت واقعی بر پایه یک برنامه واحد مبارزاتی میان ملت فلسطین و همه گروه‌ها فراخواند و بر انتخابات فراگیر تأکید کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی این جنبش، در بیانیه مذکور آمده است: «مقاومت فراگیر در همه انواع آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه تنها راه برای گرفتن حقوقمان و نیز آزاد‌سازی سرزمین و مقدسات است. تمام اقدامات برای احیای روند مذاکره (سازش) با دشمن و التماس برای صلح ادعایی را سراب می‌دانیم و این اقدامات چیزی جز ناامیدی به همراه نداشته است.»