رونمایی از ۴۱ محصول فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای فناوری ایران‌ساخت

 
مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از معاونان وزارت ارتباطات و علوم برگزار شد.
به گزارش مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برای چهارمین سال متوالی به‌طور همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار می‌شود.
نمایش آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری سراسر کشور در یک مکان و یک زمان، ارائه نیازهای پژوهش و فناوری کشور به پژوهشگران و فناوران به منظور رفع نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی و در نهایت، ایجاد ارتباط مؤثر بین پژوهشگران و فناوران با صاحبان صنایع و صنعتگران را می‌توان از اهداف این نمایشگاه به شمار آورد. در نمایشگاه تجهیزات نیز تولیدکنندگان، بیش از ۹ هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می‌دهند. نهمین دوره نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران از سه شنبه 23 آذرماه آغاز شده و تا جمعه ۲۶ آذرماه ادامه دارد.


دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری با ارائه ۱۸۰ محصول در بخش حضوری و بیش از ۷۰۰ محصول در بخش مجازی در سالن ۵ غرفه ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد.
در این نمایشگاه استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تخصصی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و تولید، فناوری نانو و زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع وابسته، مواد و انرژی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع ساختمان به ارائه محصول پرداخته‌اند.
شرکت‌کنندگان از ۳۱ استان کشور و ۲ واحد مستقل (علوم و تحقیقات و نجف‌آباد) محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند.
پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، از رونمایی از ۴۱ محصول فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای فناوری ایران‌ساخت خبر داد.