استقلال 20 گرفت

گروه ورزشی/ هفته دهم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری دیدار حساس میان استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز شد. در حالی که دیروز 23 آذر مصادف با زادروز ناصر حجازی اسطوره فقید استقلال بود، آبی پوشان با قرار دادن تصویری از ناصر خان روی نیمکت یاد او را گرامی داشتند. در این بازی، محمدحسین مرادمند که در بازی قبل استقلال برابر پیکان به‌دلیل 4 اخطاره بودن غایب بود، دیروز با صلاحدید مجیدی در ترکیب اصلی قرار گرفت و به‌عنوان دفاع چپ ایفای نقش کرد. در این شرایط، عارف آقاسی به دفاع راست رفت تا محمد دانشگر روی نیمکت بنشیند. در مقابل، محرم نویدکیا هم بازیکنانی مانند شهریار مغانلو و سروش رفیعی را روی نیمکت نشاند و هدف سپاهانی‌ها رساندن توپ به یاسین سلمانی و سجاد شهباززاده بود. بازی تا دقیقه ۳۵ موقعیت خاصی نداشت و برخلاف پیش‌بینی‌ها شاهد فوتبالی نسبتاً سرد و کسل‌کننده‌ بودیم. البته دو تیم صاحب چند موقعیت نصف و نیمه شدند اما هیچکدام منجر به خطری جدی نشد. تنها نکته مشهود در این دقایق خطاهای پرتعداد بازیکنان روی یکدیگر بود که باعث شد دو تیم نتوانند برنامه‌های تاکتیکی موردنظر مربیان را در زمین پیاده کنند. با این حال بالاخره دقیقه 36 یخ بازی آب شد و ارسال مهدی مهدی‌پور از سمت راست را رودی ژستد در داخل محوطه جریمه با ضربه سر برای جعفر سلمانی کاشت و این بازیکن بعد از یک کنترل خوب، با شوت روی پا دروازه سپاهان را باز کرد. با این گل، ژستد به دومین پاس گل و سلمانی به دومین گل فصلش رسید. بلافاصله پس از گل آبی‌ها، شهباززاده در موقعیت نسبتاً مناسبی قرار گرفت ولی سیاوش یزدانی با تکلی بموقع مانع از گلزنی مهاجم سپاهان شد. دقیقه 40 شهباززاده فرصت دیگری را از دست داد. سپاهانی‌ها دقیقه 41 روی اشتباه سیدحسین حسینی در خروج از دروازه می‌توانستند به گل تساوی برسند اما ضربه سر فرشاد احمدزاده از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 1+45 هم امیرحسین حسین‌زاده مهاجم جوان استقلال می‌توانست با شوتی زیبا و فنی از پشت محوطه جریمه دروازه سپاهان را برای بار دوم باز کند اما کریستوفر کنت با واکنشی عالی دروازه تیمش را نجات داد تا نیمه اول با برتری یک گله استقلال به پایان برسد.
استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و روزبه چشمی به‌جای سبحان خاقانی وارد میدان شد تا کمربند خط میانی این تیم محکم‌تر شود. دقیقه 46 سلمانی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و می‌توانست خودش و تیمش را دو گله کند اما کنت دروازه‌بان سپاهان با واکنشی خوب راه توپ را بست. سپاهانی‌ها که به‌دنبال گل تساوی بودند، به حملاتشان ادامه دادند و دقیقه 51 شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت. در ادامه فرهاد مجیدی دقیقه 53 دو تعویض همزمان انجام داد؛ دانشگر به جای آغاسی و ارسلان مطهری به‌جای زبیر نیک نفس وارد میدان شدند. دقیقه 55 ضربه سر گئورگی گولسیانی روی ارسال نورافکن را حسینی به زیبایی راهی کرنر کرد. دقیقه 63 هم محمدرضا حسینی صاحب موقعیت خوبی در سمت راست محوطه جریمه استقلال شد اما ضربه این بازیکن از زاویه نسبتاً بسته را گلر آبی‌ها بخوبی مهار کرد. نویدکیا دقیقه 70 شهریار مغانلو را به‌جای حسینی و جلال علی محمدی را به‌جای محمد کریمی به میدان فرستاد تا بار تهاجمی تیمش را افزایش دهد ولی ثمری نداشت. دقیقه 85 مغانلو صاحب موقعیت خوبی شد و از سمت چپ توپ زمینی را به محوطه جریمه استقلال فرستاد که اسماعیلی‌فر نتوانست از آن استفاده کند. دقیقه 87 هم نفوذ سلمانی از سمت راست با دخالت مدافعان استقلال دفع شد. سپاهان در نهایت نتوانست از برتری نسبی‌اش در نیمه دوم بهره ببرد تا این بازی 1-0 به سود استقلال به پایان برسد. استقلال با این برد 20 امتیازی شد و با پشت سرگذاشتن یکی از مدعیان اصلی و صعود به صدر جدول، نمره 20 هم گرفت.
صحبت های فرهاد و محرم پس از بازی
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال پس از برتری تیمش اظهار داشت: «به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. فوتبال خوب و جانداری بود. در نیمه اول به گل رسیدیم و سعی کردیم بازی را مدیریت کنیم. سپاهان تیم بسیار خوبی است که توانستیم این تیم خوب را شکست بدهیم. از بازیکنانم راضی هستم و بعد از گل سعی کردیم بازی را مدیریت کنیم و در این کار خیلی موفق بودیم. از خط دفاعی تیمم بسیار راضی هستم. در این بازی دنبال سه امتیاز بودیم که آن را به دست آوردیم. در این فصل از تعدادی بازیکن جوان استفاده کردم و برای اینکه تیم کمی هماهنگ‌تر و هجومی‌تر شود، نیاز به زمان داریم.» محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان هم گفت:‌«ما در نیمه اول عالی بازی کردیم و در نیمه دوم این روند را ادامه دادیم. استقلال یکی، دو موقعیت نسبتاً خوب داشت اما غیر از آن، بازی خوبی انجام نداد. آنها در ضد حملات موقعیت‌هایی به‌دست آوردند و خوب عمل کردند. درکل ما نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. به استقلال بابت بردی که کسب کرد تبریک می‌گویم. باید از بازیکنانم هم تشکر کنم که فوق‌العاده تلاش کردند و نکات تاکتیکی را دقیق انجام دادند. آنها توانستند موقعیت‌های زیادی ایجاد کنند که اگر از آنها استفاده می‌کردیم به پیروزی می‌رسیدیم اما متأسفانه باختیم.»