هیچ‌گونه مداخله‌ای را در برنامه موشکی و سیاست‌های نظامی خود برنمی‌تابیم

 
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه با رد اتهامات تکراری و بی‌اساس وارده در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه‌هایی را نشان از ادامه نگرش غیرسازنده و ناصواب برخی کشورهای عضو این شورا در قبال ایران خواند.
به گزارش فارس، سران شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی اجلاس اخیر خود در ریاض اعلام کردند که مشتاقانه منتظر هستند، دولت جدید ایران نقش مثبتی در کاهش تنش و ایجاد اعتماد با آنها داشته باشد.
سران شورای همکاری همچنین بر ضرورت آنچه پایبندی ایران به منشور سازمان ملل و اصول حُسن همسایگی خواندند، تاکید کردند.


خطیب زاده افزود: تصور می‌رفت با مجموعه اقدامات و تحرکات دیپلماتیک اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری، شاهد نگرش جدیدی از سوی شورا نسبت به همکاری‌های منطقه‌ای باشیم.
وی از معدود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که همچنان در پشت شورا پنهان شده و مواضع غیرسازنده خود را به این نام منتشر می‌کنند، خواست در دیدگاه‌ها و رویکردهای خود در قبال مسائل منطقه‌ای تجدیدنظر کرده و مسیر همکاری را جایگزین اتهامات تکراری کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: با کمال تأسف ادامه جنگ در یمن، افزایش نظامی‌گری خارجی و ورود عنصر مخرب رژیم ‌صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار داده و جمهوری اسلامی ایران مراتب نگرانی خود را اعلام کرده است.
  خطیب‌زاده همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مداخله‌ای در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، برنامه دفاعی موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود را برنمی‌تابد.
سایر اخبار این روزنامه
تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مادر حجت‌الاسلام فاضل‌لنکرانی بودجه 1401 در ترازوی کارشناسی قوت‌ها و ابهامات دوستان پنجره باز نماند !(یادداشت روز) اخبار ویژه افشاگری واشنگتن‌پست از حضور ده‌ها خلبان و نظامی صهیونیست در جنگ یمن سهمیه آرد نانوایی‌های کم فروش و گرانفروش کاهش می‌یابد شهید فخری‌زاده همیشه خود را پرورش‌یافته مکتب امام خمینی(ره) می‌دانست «لایحه رتبه‌بندی معلمان» پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان رفت توافق سؤال‌برانگیز با آژانس قبل از پیشرفت در مذاکرات وین تأکید رئیس‌جمهور بر نظارت مستمر بر زنجیره تأمین کالا هیچ‌گونه مداخله‌ای را در برنامه موشکی و سیاست‌های نظامی خود برنمی‌تابیم از عوض کردن جای بدهکار و طلبکار تا مقصرنمایی و اتهام‌زنی به ایران اعتراف روزنامه اصلاح‌طلب به رویکرد منطقی تیم مذاکره‌کننده در وین بودجه 1401 در ترازوی کارشناسی قوت‌ها و ابهامات بودجه 1401 در ترازوی کارشناسی قوت‌ها و ابهامات