یک پناهنده دیگر!

آرمان ملی: یک سایت دانمارکی مدعی شده است که شقایق باپیری، بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران که برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا به سر می‌برد، ناپدید شده است. به دنبال ناپدید شدن 4 ورزشکار کامرونی در این مسابقات، بازیکن
30 ساله تیم ملی ایران هم بدون هیچ اثری، ناپدید و این خبر توسط فدراسیون جهانی و برگزارکننده اسپانیایی، تایید شده است. جومه فورت، مدیر کمیته برگزاری جام جهانی هندبال در این مورد گفت: ما روز سه‌شنبه متوجه ناپدید شدن این بازیکن شدیم و تنها کاری که از دستمان برمی‌آمد، اطلاع دادن به پلیس بود. 4 ورزشکار کامرونی برای پناهنده شدن اردوی تیم ملی کشورشان را ترک کردند و این احتمال وجود دارد که شقایق هم چنین قصدی داشته باشد.
  قهرمانان ایران، افتخار کشورهای دیگر
آمار ورزشکاران ملی پوش که تصمیم به پناهندگی گرفتند محدود به یک یا دو نفر نیست. در همین المپیک اخیر 5 ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان بودند. آبان یعنی یک ماه پیش بود که عصر ایران نوشت:‌«بعد از امیر غلام‌ زادگان و علیرضا پیری دو ملی پوش فیتنس که در جریان مسابقات جهانی بدنسازی اسپانیا از هتل تیم ملی در بارسلون فرار کردند، این بار خبرهای تلخی از اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ در مسابقات جهانی نروژ به گوش می رسد.به گفته برخی منابع موثق امیر اسدا... زاده ملی پوش پاورلیفتینگ کشورمان که همراه با تیم ملی در رقابت های جهانی نروژ به سر می‌برد از صبح چهارشنبه غیبش زده و هتل تیم را ترک کرده است». هنوز مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهجویان یا هموطن خودش اذهان اقشار زیادی از کشور را آزار می‌دهد. او یک  ورزشکار ایرانی بود  که تا قبل از خروج از کشور برای کشورمان مدال جهانی می‌گرفت، مجبور شد تا در بازی‌های المپیک با دوست ورزشکارش رقابت کند. تنها کیمیا نبود، ‌جواد محجوب وزن 100 کیلوگرم هم به کانادا رفت یا ‌هامون درفشی‌پور که ملی پوش کشور ما بود و سر از کانادا در آورد. ‌دینا پوریونس در هلند است و سعید فضل‌اولی عضو سابق تیم ملی آب‌های آرام در قایق کایاک دونفره به آلمان پناهنده شد.


  فقط یک نفر برگشت
از میان ورزشکاران ترک وطن کرده تنها یک نفر به کشور بازگشت. آرش آقایی دارنده چندین مدال رنگارنگ در مسابقات جودو قهرمانی کشور و مدال برنز مسابقات جوانان جودو قهرمانی آسیا، بنا به دلایلی نزدیک به دو سال برای تیم ملی جودو کشور آذربایجان مسابقه داد، اما سرانجام صبح چهارشنبه 10 آذرماه 1400 با حضور در فدراسیون جودو و دیداری که با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو داشت، تصمیم گرفت تا از این پس زیر پرچم کشورمان و برای تیم ملی جودومسابقه دهد. آرش آقایی در گفت وگوی کوتاهی که با روابط عمومی فدراسیون جودو داشت، گفت: بنا به مشکلاتی که برای من در آن مقطع پیش آمده بود، ناچار شدم به مدت دو سال برای تیم ملی جودو کشور آذربایجان مبارزه کنم. اما سرانجام تصمیم گرفتم برای آینده خود برنامه ریزی دقیق تری کنم. صحبت های خوبی با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو داشتم و توافقات خوبی نیز صورت گرفت.