شان خبرنگاران در سفرهای استانی رئیس جمهور رعایت شود

آفتاب یزد: در اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور منشاء خیر و برکات فراوانی است شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما بهرحال قابل ذکر است باید مراقب بود برخی حواشی و ناهماهنگی‌ها منجر به آن نشود که شیرینی این سفرها به تلخی منعکس شود. چرا؟ زیرا بعضا رفتاری که با خبرنگاران و عکاسان همراه رئیس جمهور و استانی از سوی تیم حفاظت و مراقبت با این صنف زحمتکش و بی‌مدعا می‌شود شایسته و بایسته نیست.
برای نمونه در آخرین سفر استانی رئیس دولت که استان یزد بود به کرات میان خبرنگاران و عکاسان خبری و تیم حفاظت مجادله شکل گرفت و علیرغم صبوری و گذشت تیم‌های خبری اعزامی و بومی باز هم به انحای مختلف بخش‌های حفاظتی در فرودگاه و استانداری رفتار ناشایستی با فعالان رسانه داشتند. حتی یک مورد تهدید ناپسندی از سوی یک فرد حفاظتی خطاب به خبرنگاران صورت پذیرفت که به واقع برخورد و توبیخ از سوی مسئولان مرتبط را می‌طلبد.
لزوم وجود نظم و انضباط در سفرهای استانی بر کسی پوشیده نیست اما برخی سخت گیری‌ها در مورد تیم‌های خبری با وجود همکاری تام و تمام آن‌ها با گروه‌های حفاظتی بیشتر به لجبازی و سوء استفاده از مقام شباهت دارد تا انجام وظیفه. وقتی مقام‌های دولتی از جمله رئیس جمهور محترم به سادگی به میان خیل مردم می‌روند چرا باید تیم‌های خبری که افراد
نام آشنایی هستند مدام و به شکل‌های عجیب و غریب بازرسی شوند و وسائل کاری آن‌ها ضبط شود؟! خلاصه آنکه یک جای کار می‌لنگد.


البته فقط این مورد نیست. به نظر می‌رسد در کنار معضل قبلی، نهاد ریاست جمهوری تعریف درست و دقیقی از شان و جایگاه خبرنگاران استانی و بومی ندارد. معمولا آخرین نشستی که در سفرهای استانی برگزار می‌شود نشست خبری رئیس جمهور است که خبرنگاران استانی می‌توانند سوالات خود را مطرح نمایند. ولی متاسفانه این فرصت از خبرنگاران زحمتکش استانی دریغ می‌شود چرا که تنها یک خبرنگار می‌تواند سوال مورد نظر خود را بپرسد و آن پرسش هم البته باید هماهنگ شده باشد! به نظر می‌رسد اگر بناست اینگونه نشست خبری برگزار شود عدم برگزاری آن بهتر است!
جمع‌بندی این مطلب آنکه زحمات رئیس جمهور و تیم همراه زمانی به شکل صحیحی به مردم منعکس می‌شود که راویان مناسب عمل کنند. آیا راویانی که سرخورده شده‌اند و به آنان توجه نشده می‌توانند روایت دقیقی منعکس کنند؟