نقره داغ با چشمان بسته

امید مافی‪-‬ در روز روشن نقره داغ می‌کنند و یکی را به عرش می‌برند و دیگری را به فرش می‌چسبانند. انگار له کردن جزو رسالت و کسب و کار آن‌هاست که تنها به وقت جریمه کردن آفتابی می‌شوند و اقاله می‌کنند و نقض می‌کنند و
بر هیمه اجاق کور فوتبال می‌افزایند.
کسر هشت امتیاز از تیم گل گهر به واسطه بهره گیری متخلفان از یک توپچی نحیف گابنی حتی اگر با مُر قانون سازگاری
داشته باشد باز هم این سوال را ایجاد خواهد کرد که کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال اساسا چه وظیفه‌ای دارد و چگونه پیش از صدور ابلاغ و انفجار بمب مشت تیمی که به اوت زده را


باز نکرده است؟
می‌گویند ایمیلی که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون ایران رسیده از اصل و اساس جعلی است و ایمیل از داخل کشور ارسال شده است. اگر اینگونه است حضرات مستقر در کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال چگونه پیش از این متوجه سوابق ملی اریک باینامای سیه بخت نشده اند؟ چه اتفاقی افتاده که سدی برای صدور کارت بازی این غریبه ایجاد نشده و تا زمان صدور حکم شهر در امن و امان بوده است.
حیرت‌آور است. ذیل ایمیل دریافتی از لیبرویل پایتخت گابن را امضا می‌کنند و بر صحت ماجرا مهر تایید می‌زنند اما به وقت هویدا شدن اصل ماجرا و رو شدن ایمیل‌های جعلی روزه سکوت می‌گیرند و برای سوزاندن دل یک تیم و یک لژیونر پاپتی سنگ تمام می‌گذارند.
نکنید این کارها را. شما اگر از گابن فقط چند گام جلوتر هستید در عمل ثابت کنید و روند صدور یک مجوز به قول خودتان قلابی را تایید نکنید. آدم این اوضاع و این عرصات را می‌بیند و از خود می‌پرسد در فوتبال حرفه‌ای ایران چه می‌گذرد و فدراسیون پنج ستاره چگونه از رسیدگی به موقع به یک پرونده نه چندان پیچیده مستاصل است و کمیته بین المللش از پرداختن به صلاحیت یک توپچی در زمان مقرر ناتوان است و تنها وقتی آش شور می‌شود و شهر بهم می‌ریزد ژست اکتیو بودن و درست تصمیم گرفتن را می‌گیرد.
هشت امتیاز از گل گهر کسر شد تا
خوش به حال استقلال و سپاهان و پیکان شود. این داستان اما تا زمان خواب آلودگی کسانی که
به وقت مقتضی تصمیم مدبرانه‌ای نمی‌گیرند و در سخت‌ترین مقاطع پای خود را کنار می‌کشند و دم نمی‌زنند ادامه خواهد داشت. شک دارید؟