شوراي نگهبان بايد اسناد و مداركش را منتشر كند

    آقاي حقيقت‌پور شما تا چندي پيش در مجلس دهم به عنوان مشاور رييس مجلس از نزديك با آقاي لاريجاني در ارتباط بوده و در مدت اخير هم ازجمله نزديكان ايشان هستيد. احيانا در جريان نامه‌اي كه به عنوان نامه محرمانه شوراي نگهبان درباره ردصلاحيت آقاي لاريجاني منتشر شده، قرار داريد؟ 
بله، در جريان هستم كه اين نامه منتشر شده اما اينكه توسط چه كسي منتشر شده، بي‌اطلاعم. درواقع درحال پيگيري اين مساله هستيم.
   آيا صحت اين نامه را تاييد مي‌كنيد؟
بله! محتوا همان است كه پيش‌تر از سوي شوراي نگهبان ارسال شده بود.


   و نظرتان درباره اين نامه و موارد هفت‌گانه‌اي كه به عنوان دلايل ردصلاحيت آقاي لاريجاني ازسوي شوراي نگهبان اعلام شده؟
كافي است شما به قانون اساسي رجوع كنيد و شرايط انتخاب رييس‌جمهوري اعم از مدير و مدبر بودن و رجل سياسي و مذهبي را بگذاريد كنار مواردي كه ازسوي شوراي نگهبان عنوان شده، ازجمله اينكه پسرش به فلان كشور خارجي سفر يا از آن كشور بازگشته باشد يا موضع‌گيري‌اش درباره فلان موضوع چنين و چنان است. اگر اين دو را كنار يكديگر بگذاريد، حقيقت ماجرا مشخص خواهد شد.
   فارغ از اينكه سفر فرزند آقاي لاريجاني به يك كشور خارجي خلاف بوده يا نه، آيا اصل موضوع را تاييد مي‌كنيد؟
آقاي لاريجاني دو پسر دارد. يكي روحاني است و در حوزه علميه قم مشغول است. پسر ديگرشان هم در دانشگاه علم و صنعت كار دانشگاهي و علمي انجام مي‌دهد.
   و آنچه درباره نقشي كه گفته شده يكي از فرزاندان آقاي لاريجاني در ساخت و سازهاي مجلس داشته، چطور؟
پسران آقاي لاريجاني اساسا در كار ساخت‌وساز و عمراني نيستند. ساختمان‌هاي مجلس را وزارت راه و شهرسازي مي‌سازد. بنابراين حتما شوراي نگهبان بايد اسناد و مدارك خود را ارايه كند. من 8 سال در مجلس رفت و آمد كرده‌ام اما هرگز چنين چيزي را نديديم. شوراي نگهبان حتما گزارش مكتوب و مستند ارايه خواهد كرد تا مردم مطلع شوند.
   اگر به خاطر داشته باشيد در زمان فعاليت مجلس نهم شايعاتي درخصوص نقش رييس مجلس در ساخت‌وسازها منتشر و تكذيب شد.
تا جايي كه مي‌دانم، ساخت‌وساز و پروژه‌هاي عمراني مجلس در اختيار وزارت راه و شهرسازي است. درواقع قانون اجازه نمي‌دهد كسي وارد اين پروژه‌ها شود. من دست‌كم 8 سال با آقاي لاريجاني نشست و برخاست داشته و با ايشان به سفر رفته‌ام. حتي بعضا ما شيطنت كرده و مثلا در سفرهاي خارجي گاهي پيش مي‌آمد لباسي براي فرزاندان و خانواده بخريم اما آقاي لاريجاني هرگز حتي در اين حد چنين نمي‌كرد.