اُمیکرون می‌تواند در آمریکا روزانه تا یک میلیون نفر را مبتلا کند!

سویه جدید اُمیکرون به گفته سازمان جهانی بهداشت در بیش از 89 کشور دنیا شیوع پیدا کرده و مکان‌هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می‌شود. در آمریکا اُمیکرون در اغلب ایالت‌های این کشور مشاهده شده است. در همین راستا «فرانسیس کالینز» مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا روز یکشنبه هشدار داده در صورتی که آمریکایی‌ها درباره راهبرد کاهش موارد ابتلا به کرونا هوشیار نباشند، سویه اُمیکرون کرونا می‌تواند آمریکا را به سوی ابتلای روزانه یک میلیون نفر برساند.
«کالینز» که با «ان‌پی‌آر» مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفته: «می‌دانم که مردم از این خسته شده‌اند. باور کنید من هم از این خسته شده‌ام اما این ویروس از ما خسته نشده است.» این مقام آمریکایی اضافه کرده: «هیچ کسی انتظار اُمیکرون را نداشت. این سویه دارای 57 جهش مختلف بوده که تقریبا چیز متفاوتی از آن چیزی که در ابتدا داشتیم، است.»
فائوچی: هفته‌های سختی پیش رو داریم
همزمان مشاور کاخ سفید در امور بهداشت و درمان نیز درباره هفته‌ها و ماههای سخت پیش رو در آمریکا هشدار داد. به گزارش فارس، «آنتونی فائوچی» روز یک شنبه با اشاره به گسترش سویه اُمیکرون تاکید کرد که آمریکا احتمالا از نظر شمار افراد بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد خواهد زد.براساس گزارش «هیل»، «فائوچی» در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمریکا به کدام سمت خواهد رفت گفت: متاسفانه من فکر می‌کنم ما رکورد جدیدی در این زمینه ثبت خواهیم کرد و ما شاهد یک افزایش چشمگیر فشار به سیستم درمانی در برخی مناطق خواهیم بود به ویژه مناطقی که از نظر واکسیناسیون در سطح پایینتری قرار دارند. این یکی از دلایلی است که ما تاکید می‌کنیم آنهایی که واکسن نزده‌اند فورا واکسینه شوند.  براساس این گزارش، فائوچی همچنین پیش‌بینی کرد که هفته‌های آینده با توجه به اینکه اُمیکرون در سرتاسر آمریکا گسترش خواهد یافت بسیار سخت خواهد بود.رئیس‌سازمان پیشگیری از بیماریهای واگیردار آمریکا افزود: با توجه به اینکه به فصل زمستان وارد می‌شویم ما هفته‌ها و احتمالا ماههای سختی خواهیم داشت.
سایر اخبار این روزنامه