الحاق ناوشکن الوند و چهار فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش

ناوشکن الوند با حضور امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری رئیس‌ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در آیینی به ناوگان نداجا پیوست.
رئیس‌کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: ناوشکن الوند توسط متخصصان کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش با نصب و ارتقاء سامانه‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی با تلاش  ۴۶ هزار نفر ساعت بهسازی و نو‌سازی و به نیروی دریایی راهبردی ارتش الحاق شد.
همچنین چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵‌، بالگرد SH۳D، هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هواناو (هاورکرافت BH7)که به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین صنایع دفاعی کشور برای تعمیر و تامین قطعات سامانه‌های الکترواپتیکی نصب بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش اقدام شده بود به توان رزم نیروی دریایی ملحق شدند.
این موفقیت با ۸۲هزار و ۱۹۲ نفر ساعت تلاش متخصصان هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور،متخصصان هوا دریا نداجا و ۱۱ هزار نفر ساعت تلاش مداوم بر روی بالگرد SH۳D این بالگرد رزمی دریایی را بهسازی و نو‌سازی کامل کردند.


همچنین متخصصان حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور با ۲۹ هزار و  ۴۹۲نفر ساعت کار مداوم بر روی هواپیمای بال ثابت F۲۷ این هواپیمای رزمی دریایی و ۸۴ هزارو ۷۰۰نفر ساعت کار مداوم بر روی هواناو(هاورکرافت) BH۷ این هواناو رزمی دریایی را بهسازی و نو‌سازی کامل کردند.
اعزام ناوشکن الوند
به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دیروز در حاشیه الحاق چهار فروند زیردریایی مرطوب «السابحات 15»، ناوشکن الوند و دو بالگرد SH3D و هواپیمای فرندشیپ F27 و‌هاورکرافت BH7 به توان رزم این نیرو در جمع خبرنگاران، گفت: ناوشکن «الوند» به‌ زودی به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که مأموریتی ترکیبی است.
وی اظهار کرد: این ناوشکن در یک رزمایش مرکب حضور خواهد داشت و با توانمندی و اقتدار و طی مسافت، در زمان مشخصی به کشور باز خواهد گشت.
سایر اخبار این روزنامه