رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ با پیام دفاع و صیانت از امنیت ملی برگزار شد

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم17 دیروز(دوشنبه) با اعلام خبر آغاز این رزمایش گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی ‌سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی ‌در جنگ‌های ‌ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست.
وی افزود: در این رزمایش نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به‌همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی ‌و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند.
سخنگوی رزمایش ادامه داد: سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تأمین خواهد کرد، همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیروها تحویل شده است متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سردار نیلفروشان اظهار داشت: پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساساًً منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج ‌فارس است.


شایعه­‌سازی رسانه‌­های معاند
رسانه‌های معاند روز گذشته اعلام کردند که به‌دلیل تهدیدات در حریم هوایی نیروگاه اتمی ‌بوشهر سامانه‌های پدافندی این نیروگاه فعال شده و اقدام به شلیک کردند و یا در موردی دیگر این رسانه‌ها مدعی شدند صدای انفجار از سمت نیروگاه اتمی ‌بوشهر به گوش رسیده است.
این در حالی است که برگزاری رزمایش و تمرین نظامی، علت فعال شدن برخی سامانه‌های پدافندی نزدیک به نیروگاه هسته‌ای ‎بوشهر و شلیک توپخانه‌ای ذکر شده و سایت‌های داخلی نظیر خبرگزاری مهر حتی فیلم لحظه شلیک این سامانه‌ها را منتشر کرد تا دروغ‌سازی‌های رسانه‌های معاند مشخص شود.
سایر اخبار این روزنامه