متجاوز را نابودمی‌کنیم

گروه سیاسی/ رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه از دیروز ۲۹ آذرماه به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود. این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی آغاز شده است. تمرین مقابله با طیف‌های مختلف تهدید که دارای ویژگی‌های همزمانی، پیوستگی و درهم‌تنیدگی در حوزه‌های نرم، نیمه سخت و سخت هستند برای نخستین بار در این رزمایش عملیاتی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقه رزمایش، سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم17 با اعلام خبر آغاز این رزمایش گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست. وی افزود: در این رزمایش نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به‌همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند. سخنگوی رزمایش ادامه داد: سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تأمین خواهد کرد، همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیروها تحویل شده است متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. سردار نیلفروشان اضافه کرد: پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساساً منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.
به هرگونه تهدید هسته‌ای پاسخ می‌دهیم
در این رزمایش سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در جمع فرماندهان ارشد سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷  اعلام کرد که هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت امریکا امکان‌پذیر نیست. به گزارش نورنیوز، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی ایران با پاسخ قاطع نیروهای مسلح مواجه خواهد شد. سرلشکر رشید تأکید کرد: در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبدأ تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.


همزمان با آغاز این رزمایش، صدای ضدهوایی در ابتدای صبح در بوشهر به گوش رسید که پس از ساعاتی دلیل آن فعال شدن برخی سامانه‌های پدافندی نزدیک به نیروگاه هسته‌ای ‎بوشهر و شلیک توپخانه‌ای ذکر شده است.
محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در توضیحاتی با اشاره به شنیده شدن صدای ضدهوایی در بوشهر گفت: رزمایش عمومی به‌منظور افزایش توان پدافندی نیروهای مسلح، ساعت پنج بامداد در جنوب کشور و استان‌های حوزه خلیج فارس برگزار شد.  وی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در این رزمایش شرکت داشتند، اضافه کرد: این رزمایش عمومی از پیش اطلاع‌رسانی شده بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا، تاکید کرد: نیروهای امنیتی کشور از آمادگی کامل برخوردار هستند و بنابه دستور فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل سپاه این رزمایش‌ها انجام گرفته است.