رضایت ۶۷ درصدی مردم از رئیسی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان محبوبیت رئیس جمهور در آبان‌ماه 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن هزار و 612 نفر بوده است. از پاسخگویان پرسیده شد «آیا سیاست‌ها و اقدامات آقای رئیسی را به عنوان رئیس جمهور تأیید می‌کنید یا خیر؟» طبق نتایج، ۶۶.۷ درصد مردم سیاست‌ها و اقدامات آقای رئیسی را تأیید می‌کنند و در مقابل ۲۱.۷ درصد گفته‌اند تأیید نمی‌کنند. ۱۱.۷ درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده‌اند. زنان (۶۹.۷ درصد) بیشتر از مردان (۶۳.۸ درصد) و افراد غیر دانشگاهی (۷۰.۷ درصد) بیشتر از افراد با تحصیلات دانشگاهی (۵۹.۸ درصد) سیاست‌ها و اقدامات آقای رئیسی را تأیید می‌کنند. همچنین ساکنین روستاها (۷۴.۵ درصد) بیشتر از ساکنان شهرها (۶۳.۸ درصد) سیاست‌ها و اقدامات آقای رئیسی را تأیید می‌کنند.
میزان محبوبیت  رئیس جمهور میان مردم
از افراد نمونه پرسیده شد «به نظر شما آقای رئیسی چقدر در بین مردم محبوبیت دارد؟» طبق نتایج به دست آمده، ۴۸ درصد مردم محبوبیت آقای رئیسی در جامعه را زیاد و ۲۱.۳ درصد کم می‌دانند. ۱۹.۲ درصد نیز محبوبیت ایشان را در حد متوسط ارزیابی می‌کنند. ۱۱.۶ درصد نیز در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند یا به سؤال پاسخ نداده‌اند. از هر ۱۰ نفر بالای ۱۸ سال، ۶ نفر اخبار مربوط به سفرهای استانی رئیس جمهور را دنبال می‌کند. در سؤال دیگری از پاسخگویان پرسیده شد: «آقای رئیسی برای خود شما چقدر محبوبیت دارد؟» طبق نتایج، ۵۰.۷ درصد مردم محبوبیت آقای رئیسی نزد خود را زیاد و ۲۴.۳ درصد کم دانسته‌اند. ۱۶.۱ درصد محبوبیت آقای رئیسی را برای خودشان متوسط ارزیابی کرده‌اند. ۸.۹ درصد از پاسخگویان به این سؤال پاسخ نداده‌اند.
ارزیابی شهروندان از سفرهای استانی ریاست جمهوری


بر اساس این نظر‌سنجی ۱۴.۵ درصد پاسخگویان معتقدند سفرهای استانی در مدیریت و حل مسائل و مشکلات استان‌ها کاملاً مفید است. از نظر ۲۱.۶ درصد این سفرها به میزان زیادی مفید است. ۲۹.۶ درصد این سفرها را تاحدودی مفید می‌دانند. با این حساب حدود 66 درصد مردم سفرهای استانی را در حل مشکلاتشان مفید می‌دانند. ۱۲.۹ درصد اثر این سفرها را  در مدیریت مشکلات استان‌ها کم ارزیابی کرده‌اند و ۱۴.۲ درصد گفته‌اند چنین سفرهایی اصلاً در مدیریت و حل مشکلات استان‌ها مفید نیست. ۷.۱ درصد از پاسخگویان به این سؤال پاسخ نداده‌اند.