خوشا به غیرت تان آقایان چپ و راستی!

یکی از مشکلات عمده و بزرگ سیاسیون ایرانی آن است که تصور می کنند مردم به شدت پیگیر اخبار پیرامون آن ها هستند.در حالی که اصلا و ابدا چنین نیست ؛علی الخصوص حالا که شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه با توجه به دستپخت این آقایان رو به افول است !
ای کاش می شد رسانه ها و فعالان این حوزه در مطالبی مشترک به سمع و نظر این عزیزان می رساندند
که دعواهای واقعی و غیر واقعی آنان و تزهای آب دوغ خیاری شان به معنای واقعی کلمه برای مردم محلی از اعراب ندارد و لاغیر!
برای نمونه، مثال عرض می کنم نه به واسطه مهم بودن آن ؛در مورد دعوای علی لاریجانی و شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت وی اگر همین الان به میدان ولیعصر(عج) تهران بروید و جلوی 100 نفر از مردم عادی را گرفته، بپرسید نظرشان در مورد این موضوع چیست یقینا 99 نفر از آنان اصلا نمی دانند ماجرا چیست و آن یک نفر هم که موضوع دعوا را دنبال کرده بدین خاطر بوده تا دقیقا متوجه شود نزدیکان علی لاریجانی در کجای اروپا و آمریکا زندگی می کنند و یا چقدر این خانواده سفرهای فرنگی می روند!


البته اشتباه نشود؛مدعای من به معنی سیاسی و خبری نبودن مردم ایران نیست.اتفاقا جامعه ما بیش از نُرم دنیا اخبار را رصد می کنند و موشکافانه تر از سایر مردم گیتی به تحلیل های سیاسی می پردازند.برای نمونه قطعا برای یک هلندی عجیب خواهد بود که یک ایرانی اینقدر در تلویزیون و شبکه های اجتماعی پیگیر اخبار است و حتی در گعده های خانوادگی و دوستانه بالای منبر می رود و مباحث سیاسی از خلقت بشر تاکنون را تحلیل و بررسی می کند!
لیکن این پیگیری به معنی جذاب بودن درافشانی های اهالی سیاست و جدل های آنان نیست.اگر از دل این کل کل های رایج (البته آنهایی که نمایشی و فرمالیته نیست زیرا غالب سیاسیون ایرانی با یکدیگر فامیل هستند)نکته ای افشا شود از آن پستوها سپس ماجرا متفاوت بوده و داستان تا حدودی پیگیری می شود.
به واقع باید گفت در جریان جدل لاریجانی و یک نهاد حاکمیتی این حجم از نظر ،تذکر،بیانیه و نطق از جانب سیاسیون اولا مضحک است و ثانیا نشان دهنده فاصله معنادار دغدغه های کف جامعه و سیاسیون کاسب مسلک و پرت!
در وصف این شکاف همین بس در روزی که اصلاح طلبان و اصولگرایان بر سر لاریجانی در حال یقه درانی هستند روزنامه خراسان گزارش داده که دخترکان جوان کشورمان برای خرید موبایل،تامین جهیزیه، پرداخت بدهی و ... موهای خود را به فروش می رسانند.خوشا به غیرت تان آقایان چپ و راستی!