آتش بازی در حوالی سناباد!

امید مافی‪-‬ در حالیکه شبح حذف از فوتبال باشگاه‌های آسیا بر فراز سر آبی‌ها خود نمایی می‌کرد، شاگردان فرهاد مجیدی بی‌آنکه آیه یاس بخوانند سه‌بار قفس توری فانوس به دست لیگ را به توپ بستند تا در ایستگاه آغاز زمستان جشن صدرنشینی بگیرند و روی ابرها قدم بزنند.
آتش بازی در ثامن و سوزاندن دل اهالی سناباد برای قشون تا بن دندان مسلحی که می‌خواست از نردبان پدیده بالا رود کار شاقی نبود. یک شروع توفانی همراه با تمرکز کامل، راه‌های نفوذ را پیش روی استقلال گشود. اینگونه شد که مردان پیشانی حمله در نقش تمام کننده به سیم آخر زدند و پدیده را در همان نیمه اول به تیمی مستاصل و ویران بدل کردند.
سه گل از جعفر مختاری، ژستد و آرمان رمضانی آدینه توس را آبستن اتفاقی هولناک کرد تا آبی‌ها صدها کیلومتر دورتر از خانه عاقبت بخیر شده و با واریز سه امتیاز دیگر به حساب جاری خود ۲۵ امتیازی شوند و از خاکریز یازدهم به سلامت گذر کنند.
حالا استقلال آن بالا ایستاده و با یک دو جین مهره زهردار به این می‌اندیشد که چهار هفته دیگر جشن قهرمانی نیم فصل را بر پا کند. فرهاد که برای رو کردن ارنج اصلی تیم خود تعارف را کنار گذاشته و نامدارترین چهره‌ها را به نیمکت پیچ و مهره کرده است با نمایش امیدوارکننده بچه‌هایش در حوالی خواجه ربیع این پالس را به اردوگاه رقیبان فرستاد که ارتش آبی همه راه‌ها را به روی حریفان بسته و قصد دارد پس از سال‌ها ناکامی در عرصه لیگ گره گشایی کند و یک جام زرین را در ویترین خود بنشاند. گرچه حرف زدن از پایان شاهنامه زود است اما باید باور کرد این استقلال هماهنگ با این سربازان جنگجو و باانگیزه مترصد فرصتی است تا کار را تمام کند و بالاتر از همه مدعیان غزل خوشبختی را بخواند. عصر آدینه این پدیده بود که به کیسه شن لاجوردی‌ها بدل شد تا ثامن به ورزشگاهی سوت و کور برای میزبان بدل شود و قعرنشین لیگ همچنان اندر خم یک کوچه بماند. حالا وقت آن رسیده فرهاد در قامت فرمانده آبی‌ها تکیه داده به سایه دیوارها ثابت کند که با اتکا به توپچی‌های خود و با طرح‌های خلاقانه می‌تواند در ضیافت شلوغ ستاره ها، در تیراژ جهان تکثیر شود و به آرزوی کهنه دوآتشه‌ها جامه عمل بپوشاند. آیا این تیم با این مردان تشنه می‌تواند در ادامه راه قصیده زندگی را بسراید و در بالاترین نقطه جدول فریاد ترکتازی‌اش را سر دهد. کمی صبوری همه چیز را روشن خواهد کرد.