نظام اسلامی توانسته سطح امنیت را در منطقه به شکل معناداری ارتقاء دهد

  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به دستاوردهای دفاعی و جایگاه ممتاز کشورمان در منطقه، تصریح کرد: در حوزه نظام دفاعی، در این عصر تاریک که سیاست‌های آمریکا و مزدوران آنها به گسترش ناامنی و هرج‌ومرج در منطقه و جهان دامن می‌زند، نظام اسلامی توانسته سطح امنیت را در منطقه به شکل معناداری ارتقاء دهد.
امام جمعه موقت تهران افزود: با آنکه در طی چهار دهه نظام اسلامی در حوزه توسعه منابع انسانی، رشد علمی، دستیابی به فناوری‌های نوین، کاهش معنادار فاصله تولید علم با تبدیل دانش به فناوری، خلق امنیت و قدرت دفاعی، ارتقاء وحدت ملی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی برای توسعه، قدم‌های بلندی برداشته شده است، اما شاخص‌های کلان اقتصادی مانند تورم، رشد درآمد سرانه، نرخ بیکاری و ضریب جینی هرگز در شرایط مناسبی که شایسته ملت ایران است قرار ندارد.
وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل فقدان برنامه درست و عدم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حدود سه دهه قبل که فرمودند رابطه نفت و هزینه‌های کشور را قطع کنید، به این سخنان مهم و کلیدی و اقتصادساز اعتنا نشد و موهبت نفت به مصیبت نفت تبدیل شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس در هفته‌های اخیر بیان داشت: رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای که در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۱ به دستگاه‌ها ابلاغ کرد، بر دو امر مهم تأکید کرد که شامل به صفر رساندن کسری بودجه و فراهم شدن زمینه رشد اقتصادی در سال آینده می‌شود.


امام جمعه موقت تهران گفت: نخستین اقدام تشکیل صندوق پیشرفت و توسعه در تمام استان‌ها است که با اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع تبصره ۱۴ و برخی ردیف‌های متفرقه صورت گرفته و اختصاص ۲۰ درصد از منابع حوزه توازن و هدایت درآمدهای مالیاتی مازاد در استان‌ها به این صندوق اقدام دیگری است که صورت گرفته است.
وی در ادامه حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه را اقدام شجاعانه‌ای خواند و اظهار داشت:‌ هدایت ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از حذف این نوع ارز برای پرداخت مستقیم به اقشار و گروه‌هایی که در معرض آسیب هستند، اقدام ارزشمند دیگری است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد:‌ اقدام مناسب دیگر در لایحه بودجه، اعطای اختیار برای جابه‌جایی حدود ۳۰ درصد منابع بودجه برای طرح‌های عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که یا اولویت دارند و یا در آستانه اتمام قرار دارند و اگر با هدایت و نظارت شخص رئیس‌جمهور و معاون اول و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه این اقدامات انجام شود راه برای کاهش هزینه‌های اداره کشور هموار می‌شود.
امام جمعه موقت تهران فرا رسیدن سالگرد حماسه نهم دی اشاره کرد و بیان داشت:‌ نهم دی روزی است که ایران اسلامی در موقعیت دیگری از قدرت قرار گرفت و در شرایطی که دشمن امیدوار شده بود، موقعیت‌شناسی ملت ایران تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها را فرو ریخت.
حماسه 9 دی 88
یک واکنش عاشورایی
علی‌محمد نایینی، رئیس‌ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه ۹ دی‌ خاطرنشان کرد: روزهای سال به طور طبیعی یکسان هستند، شکل‌گیری اراده‌ها و مجاهدت‌های تاریخ‌ساز یک روز را متمایز، پرچم و الهام‌بخش می‌کند و  حرکت مردم ایران در نهم دی تجلی قدرت الهی، تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و یک واکنش عاشورایی بود.
به گزارش فارس، وی بیان داشت: نهم دی نشان داد اگر دشمنان فتنه‌ای را آغاز کنند، با هدایت رهبر انقلاب خاتمه دهنده ملت ایران خواهد بود. اگر با جنگ نرم و تحریف و دروغ و غبارآلود کردن فضا و سکوت نخبگان فضا تیره‌وتار شود، باز هم ملت ایران با بصیرت و تشخیص درست به صحنه می‌آیند. اگر دشمنان تهدید کنند بازدارنده باز ملت ایران است و اگر تحریم کنند باز هم پیروز مردم ایران خواهند بود.
رئیس‌ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی گفت: اگر فتنه درست روایت نشود، جریان فتنه با تحریف و انکار آن و با عملیات روانی و دروغ روایت‌های خود را انتقال خواهد داد و به تعبیر مقام معظم رهبری جای حق و باطل و ظالم و مظلوم عوض خواهد شد، به همین جهت به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی یک کار انقلابی جهادی و از مصادیق «جهاد روایت و تبیین» است.
نایینی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بر اساس اسناد معتبر از پیش طراحی شده و کاملاً آمریکایی- صهیونیستی بود، تصریح کرد: فتنه ۸۸ از جنگ هشت ساله نیز خطرناک‌تر بود، زیرا دشمن همه امید ملت را نشانه گرفته بود. به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود.
وی تاکید کرد: اتفاق بی‌نظیر مردم بصیر ایران در حمایت از کشور، عاشورا و انقلاب و مقابله کامل با همه داشته‌های جبهه باطل در 13 استان کشور در هفتم و هشتم دی و همزمان در سراسر کشور در نهم دی با حضور بیش از ۴۰ میلیون جمعیت کشور اعم از کسانی که در انتخابات ۲۲ خرداد به کاندیداهای مختلف رای داده بودند انجام شد.
رئیس‌ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: پیام حماسه نهم دی به مسئولین کشور این است که ملت ایران سرمایه صبور، صادق و پای کار نظام هستند، این ملت در همه عرصه‌ها در خط مقدم فداکاری بوده است و باید قدر خدمت به این ملت را دانست.
پنج‌شنبه 9 دی؛ تجمع مردم تهران
در میدان امام حسین(ع)
نایینی گفت: تولید محتوا، روایتگری، سازماندهی و اعزام سخنران، نشستهای تبیینی، انتشار صدها آثار ادبی، پژوهشی، هنری، سیر نمایشگاهی، تولیدات رسانه‌ای از جمله فعالیت‌های ستاد بزرگداشت نهم دی است. همچنین در همه استان‌ها و شهرستانها یک برنامه تجمع عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به نزدیک بودن حماسه ۹ دی، بیان داشت: ان‌شاءالله پنجشنبه نهم دی ماه ساعت ۱۴ و ۳۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران شاهد حضور پرشور و پرطراوت مردم تهران
خواهیم بود.