شمارش معکوس برای حذف سرخابی از آسیا

گروه ورزش/ هفته گذشته در گزارشی که در صفحه ورزش خراسان به چاپ رسید به خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا اشاره کردیم و نوشتیم که بر خلاف ادعای مجید صدری و آجورلو خطر حذف سرخابی از آسیا کاملا جدی است و این بار خبری از مماشات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست! در شرایطی که مجید صدری و مصطفی آجورلو پیش از این مدعی شده بودند موانع حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان برطرف شده و این دو تیم قادر به حضور در رقابت های فصل بعد خواهند بود، کنفدراسیون آسیا طی نامه‌ای به این دو باشگاه تا روز دوشنبه فرصت داده که مدارک خود را اعلام و ارسال کنند.
حالا فقط 48 ساعت تا پایان این مهلت باقی مانده و به احتمال فراوان در پایان این زمان خبر حذف سرخابی از آسیا رسما اعلام خواهد شد. مجوز حرفه‌ای یکی از چالش‌های باشگاه‌های ایرانی و به خصوص استقلال و پرسپولیس طی سال های اخیر برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود که البته هر بار با دور زدن ضرب‌الاجل کنفدراسیون از سوی این دو باشگاه همراه شده است، اما اکنون به نظر می‌رسد با موشکافی بیشتر کنفدراسیون و البته دیگر باشگاه‌های مدعی حضور در این رقابت‌ها، کار برای سرخابی‌ها سخت‌تر از گذشته باشد و آن ها این بار با تدابیر این کنفدراسیون باید با مدارک و مستندات دقیق و معتبرتری در آن حاضر شوند.
اصلی ترین چالش مدیران استقلال و پرسپولیس، فرار از حذف رفع مالکیت مشترک است؛ مشکلی که سال های سال گریبان‌گیر فوتبال ایران بوده و حالا معلوم نیست که مدیران فوتبال چگونه می خواهند این مشکل قدیمی و ریشه ای را طی چند روز حل کنند. چندی پیش یک شرکت آلمانی به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران حاضر شد و از سوی کنفدراسیون آسیا ممیزی‌ها را صورت داد. موضوع اصلی در خصوص دریافت مجوز حرفه‌ای سازی با اعلام شرکت آلمانی که پیش از این با حضور در ایران به بررسی آیتم‌های مدنظر پرداخته بود اکنون به سه موضوع مورد بحث در خصوص پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی، در اختیار داشتن ورزشگاه اختصاصی و در نهایت اصلی‌ترین موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه تبدیل شده است. مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم اکنون با وزارت ورزش است و این موضوعی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به سادگی از آن نخواهد گذشت و این کنفدراسیون نمی‌تواند بپذیرد که دو باشگاه سطح اول با یک مالکیت تصمیم گیر در رقابتی حضور یابند.
بنابراین کنفدراسیون تا روز دوشنبه از فدراسیون فوتبال ایران خواسته بر اساس ادعایی که مدیران دو باشگاه داشته‌اند، برای ارسال مدارک و مستندات اقدام کنند، در غیر این صورت باید انتظار این را داشت که احتمالا سرخابی‌ها از این رقابت‌ها کنار روند.