دورهمی خانوادگی روسای فوتبال به بهانه هم‌اندیشی

شهروندآنلاین: برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان روسای فوتبال در فدراسیون و هیأت‌های استانی اتفاق بسیار مثبت و خوبی است که می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال در کشور و به خصوص در شهرستان‌ها کمک کند. اینکه شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال هم در چنین همایشی شرکت کرده و حرف دل روسای هیأت‌های استانی را شنیده، بسیار خوب است.

فدراسیون فوتبال چندی قبل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نشست هم‌اندیشی رئیس فدراسیون با روسای هیأت‌های استان‌ها در اصفهان برگزار می‌شود. طهمورث حیدری عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال روز 28 آذرماه در این‌خصوص گفته بود:‌ «نخستین گردهمایی روسای هیأت‌های استانی فدراسیون فوتبال با اعضای هیأت رئیسه از تاریخ اول تا سوم دی ماه و همزمان با برگزاری مجمع سالیانه هیأت فوتبال اصفهان در این استان برگزار می‌شود. در این همایش ضمن طرح مشکلات به ارایه راهکارهای موجود جهت ارتقای سطح فوتبال استان‌ها خواهیم پرداخت. همچنین روسای هیأت فوتبال استان‌ها در حضور شهاب‌‎الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون در مورد مسائل مختلف فوتبال کشور، تیم‌های ملی، فوتبال پایه، استعدادیابی و بسیاری از موارد دیگر بحث و گفت‌وگو خواهند کرد و انتقادات و پیشنهادات‌شان را مطرح می‌کنند.»

بی‌تردید این اقامت 2.5 روزه در اصفهان و آن هم در یک هتل مجلل هزینه هنگفتی دارد. هزینه‌ای که مشخص نیست فدراسیون فوتبال آن را پرداخته یا هیأت فوتبال اصفهان متقبل شده است.



البته اینها تنها بخشی از دستور کار جلسه هم‌اندیشی اعضای هیأت‌های استانی مجمع فوتبال است و این نشست دستور جلسات دیگری هم دارد که حیدری آنها را اینگونه تشریح کرد: «یکی از اهداف اصلی این همایش ارایه راهکارهای بهتر جهت حل مشکلات موجود و ارتقای سطح فوتبال استان‌های کشور است. اینکه چطور با ارتقای کیفیت استعدادهای بومی، سرمایه‌ها و استعدادها به مرحله‌ای از تکامل حرفه‌ای برسند که وارد سیکل تیم‌های ملی شوند و چرخه بازیکن‌سازی در فوتبال‌مان تکمیل شود. بحث دیگر قطعا هم‌اندیشی درباره راه‌های حمایت همه‌جانبه از تیم‌های ملی و به ویژه تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان است. ضمن اینکه مشکلات اعزام تیم‌ها توسط استان‌ها به مسابقات کشوری، مسائل مربوط به قانون صدور مجوز خروج بازیکنان باشگاه‌ها از هیأت‌ها برای پیوستن به تیم‌های استان‌های دیگر و ایجاد هماهنگی بیشتر میان کمیته‌ها و سازمان لیگ فوتبال است.»

روز موعود سرانجام فرارسید و این همایش سه روزه در شهر اصفهان و در یکی از مجلل‌ترین هتل‌های این شهر(عباسی) برگزار شد. نکته مهم و قابل تامل اما حضور همه مدیران و روسای فوتبال در شهر اصفهان همراه با خانواده‌هایشان بود!

علاوه بر مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رئیسه و روسای برخی کمیته‌ها، همه 32 رئیس هیأت استانی که به اصفهان آمده بودند،‌ با خانواده‌هایشان حضور داشتند و به نوعی علاوه بر یک سفر کاری، یک سفر سیاحتی را نیز تجربه کردند!

جالب اینکه روسای برخی کمیته‌های فدراسیون فوتبال حتی برنامه‌های کاری دیگرشان را که سودآور است، با این همایش در اصفهان هماهنگ کردند تا بتوانند در این سفر نه‌تنها خودشان که مثلا همسر دخترشان هم عایدی مالی داشته باشند و همزمان کاری انجام بدهند و از طرف دیگر کنار خانواده باشند!

حتی مدیری که طی هفته‌های گذشته اخباری درباره دستگیری‌اش مطرح می‌شد نیز همراه با فرزندانش به اصفهان رفته بود!

حضور این تعداد مدیران همراه با خانواده‌هایشان در اصفهان این سوال را پیش می‌آورد که چرا مدیران فدراسیون چنین موضوعی را قبول کرده‌اند؟ بی‌تردید این اقامت 2.5 روزه در اصفهان و آن هم در یک هتل مجلل هزینه هنگفتی دارد. هزینه‌ای که مشخص نیست فدراسیون فوتبال آن را پرداخته یا هیأت فوتبال اصفهان متقبل شده است. هرچه که هست چنین مسأله‌ای در ذهن نمی‌گنجد و البته که عجیب است چرا رسانه‌ها از حضور خانواده روسای فوتبال در اصفهان مطلع نشدند!