این سرخ تسخیرناپذیر!

امید مافی‪-‬ در بعدازظهر سرد اراک یک گلوله سربی زردهای نصف جهان را از رویاهایشان گرفت تا سرخ‌ها در قامت تیمی نامیرا و شکست ناپذیر دست در دست هم به جایگاه دوم جدول رهنمون شوند و فاتح هفتاد و دومین نبرد این دو تیم لقب بگیرند. یحیی که خوب می‌دانست برای رسیدن به عدد ۲۵ و واریز سه امتیاز به حساب تیمش باید زاینده رودی‌ها را در مرتع سبز بکشد و خبر مرگ لشگر پرادعا را به گوش مدعیان برساند به آنچه وعده داده بود عمل کرد. او با یک نمایش حساب شده اندوه را در اردوگاه اصفهانی‌ها حاکم کرد و در وقت مقتضی با ضربه ویرانگر کمال کامیابی نیا سنگر کریستوفر نت را به توپ بست تا دهان طبل‌ها باز بماند و عروسی در کوچه قرمزها با شور و شادی همراه شود.
نمایش حساب شده پرسپولیس در نیمه دوم ادامه یافت و تعویض‌های کارساز یحیی سبب شد تا تمام راه‌ها به روی شاگردان نویدکیا بسته شود و زردها نتوانند مرگ را در کوچه‌های تاریک و ساکت متوقف کنند. اینگونه شد که سپاهان هر چه زد به در بسته خورد و عناصر تهاجمی میزبان در بند سیم خاردارهای بلند محبوس شدند.
دیروز غروب ارتش سرخ با شکار سه امتیاز مهم به سادگی آب خوردن سپاهان و آلومینیوم را جا گذاشت تا در ایستگاه دوازدهم لیگ ۲۵ امتیازی شود و صدای نفس‌های خود را به گوش آبی‌ها برساند. فاصله سه امتیازی قرمزها از سپاهان و چسبیدن آن‌ها به استقلال نشان داد که توپچی‌های سرخ حزن را از ساق‌های خود دور کرده اند و با اتکا به فانتزیست‌های خویش قادرند در هفته‌های
پیش رو دوباره به مدعی ششدانگ قهرمانی بدل شوند
و نیم رخ یک قشون جاه طلب را در قاب چشم‌ها بنشانند. دیروز محرم باز هم دستمال سفید را بالا برد تا علامت سوالی به بلندای قامت مرد نصف جهانی فراروی وی قرار گیرد. او حالا باید پاسخ دهد که چگونه است با این همه مهره و این همه ریخت و پاش نمی‌تواند با زندگی کنار بیاید و به روزهای خوش رنگ خیره شود. حالا لیگ زیباتر و ملتهب‌تر از پیش شده و نبرد دو حریف سنتی در بالای جدول می‌تواند زین پس گرما را به سکوهای خالی و یخ زده هدیه دهد. وقتی سرخ‌ها طریق بسمل شدن را به اهالی نقش جهان می‌آموزند و به همسایه دیوار به دیوار استقلال صدرنشین بدل می‌شوند، لابد در هفته‌های پیش رو هیاهو بیشتر خواهد شد و نود دقیقه‌های سکرآور توسط سربازانی که گریزی جز جنگیدن تا آخرین دم ندارند به آتش کشیده خواهد شد.