رئیسی در دیدار رئیس جمهوری با مراجع تقلید: گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده است و برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رئیس جمهوری در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی: شاهد روند کاهشی تورم هستیم
رئیس جمهوری در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان این که گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود، گفت‌: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود. او گفت: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده است و برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر همین اساس شاهد روند کاهشی تورم هستیم.


رئیس جمهوری در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت:دولت سیزدهم درحالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم اما با سرعت گرفتن واکسیناسیون این روند به خوبی مهار شده است.
آیت‌الله مکارم شیرازی: مشکل گرانی به صورت ریشه‌ای حل شود
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس جمهوری ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسئله در پیشرفت کشور دانست و گفت: مردم نسبت به شما امیدوار هستند. او در ادامه بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور تاکید کرد و گفت: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.
این مرجع تقلید بر مقابله جدی با مسئله قاچاق و واردات بی رویه تاکید کرد و افزود: البته حل این مشکلات زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آن‌ها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.
آیت الله مکارم شیرازی به گلایه شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.
رئیس جمهوری در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی : امکان رسیدن کشور به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد
آقای رئیسی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: دولت در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند و با فعال سازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد.
او افزود: با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود.
رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت سیزدهم به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سال جاری از دغدغه‌های ماست.
رئیس جمهوری در دیدار با آیت‌الله سبحانی : سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد
رئیس جمهوری در دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید با بیان این که سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است، گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.
او افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.
رئیس جمهوری در دیدار با آیت الله جوادی آملی: تلاش برای حل مشکلات معیشتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با آیت الله جوادی آملی گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.
او افزود: در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشور‌های همسایه افزایش یافته است.
آقای رئیسی تاکید کرد: تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.
رئیس جمهوری به مشکلات معیشتی هم اشاره و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور این مشکل کاهش یابد.
رئیس جمهوری در دیدار با آیت الله علوی گرگانی: اعتماد مردم به دولت مانع از فتنه شد
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به وجود برخی کمبود‌ها در کشور گفت: برخی عقب‌ماندگی‌هایی خصوصاً در حوزه اقتصادی کشور داریم که تنها با همکاری تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها و همچنین همراهی مردم رفع می‌شود.
او به حمله سایبری دشمنان به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان فتنه عظیمی را برای کشور تدارک دیده بودند، اما اعتماد مردم به دولت مانع از این فتنه شد.
سایر اخبار این روزنامه
ماهواره‌‌بر سیمرغ چه ویژگی‌هایی دارد؟ پرواز دوباره سیمرغ محمد علی وکیلی آیا موضع رئیسی اعتمادساز خواهد شد؟ چقدر باید از امیکرون بترسیم؟ گردش سویه جدید کرونا در کل کشور آیا پول و روابط در سینما تاثیری در واگذاری نقش‌های مختلف دارد؟ مافیای نقش فروشی واکنش یک اقتصاددان به تصمیم دولت برای واریز ۱۵ لیتر بنزین به هر کدملی مردم دلال بنزین می‌شوند؟ رئیس جمهوری کمیته حقیقت یاب تشکیل و به مردم گزارش مستند دهد انتصابات فامیلی، «عملیات روانی» یا پاشنه آشیل دولت؟ «ابتکار» حواشی به وجود آمده پیرامون صنعت خودروسازی را بررسی کرد از مالکیت یک گاوداری تا ماجرای احتکار رئیسی در دیدار رئیس جمهوری با مراجع تقلید: گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود اولیانوف: در وین شاهد پیشرفت بوده‌ایم امام جمعه موقت تهران: ترامپ و تمام آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی مجازات خواهند شد مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرد قاچاق در ایران چگونه انجام می‌شود؟ استمرار رایزنی‌ها به طور غیر رسمی میان ایران و هیئت‌های مستقر در وین سردار فدوی: رزمایش سپاه پاسخ «اراجیف» صهیونیست‌ها را داد