به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی صورت گرفت تجمع میلیونی در بغداد به یاد سرداران دل‌ها

مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد پایتخت از صبح دیروز شاهد راهپیمایی‌ها گسترده به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
به گزارش ایسنا به نقل از العهد، روز شنبه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس راهپیمایی‌های گسترده در مناطق مختلف عراق تحت عنوان «راهپیمایی پاسخ میلیونی» در حال برگزاری است.
مردم منطقه الجادریه بغداد از ساعات اولیه صبح به خیابان‌ها آمده‌اند ‌و در این مراسم شرکت کردند. بنابر گزارش‌های رسیده هر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان در این مراسم افزوده می‌شود.
مردم زیادی از اقوام ترکمن و شبک نیز از شهر تلعفر و دشت نینوا به بغداد آمده‌اند تا در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی مشارکت کنند.


بر اساس ویدئوها و تصاویری که منتشر شده است، موکب های حسینی شروع به توزیع غذا میان مشارکت کنندگان در این مراسم کردند.
خبرنگار العهد در بغداد می‌گوید که مردم زیادی در راهپیمایی منطقه جادریه حضور یافته‌اند و خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق و قصاص قاتلان فرماندهان مقاومت شدند.
در این مراسم ایزدی‌های اهل خان صور ‌و مناطق دیگر عراق نیز در راهپیمایی میلیونی در بغداد مشارکت کردند.
الخزعلی: هرگز مواضع سردار سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت که عراقی ها هرگز مواضع شهید قاسم سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از العهد، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در یک سخنرانی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهید قاسم سلیمانی از ایران به عراق آمد تا در کنار ما بجنگند و خون پاکش خاک عراق را سیراب کند.
وی گفت: از بغداد و از خاک عراق کمال تقدیر و تشکر را از جمهوری اسلامی ایران داریم.
الخزعلی تاکید کرد: هرگز مواضع شهید قاسم سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.
دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس مقاومت را تاسیس کردند ‌و به فضل آن ها بر داعش پیروز شدیم.
قیس الخزعلی خطاب به شهید سلیمانی گفت: همانگونه که مردم عراق را دوست داشتی مردم شریف عراق تو را دوست دارند.
العامری: بهای خون شهید سلیمانی و ابومهدی خروج کامل نیروهای اشغالگر از عراق است
رئیس ائتلاف الفتح عراق با تاکید بر اینکه “بهای خون فرماندهان پیروزی خروج نیروهای اشغالگر از عراق است” گفت که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تا ابد در وجدان امت باقی خواهند ماند.
به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق در یک سخنرانی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: یاد شهادت فرماندهان پیروزی برای تمام مردم عراق اندوهناک است.
وی تاکید کرد: فتوای مرجعیت دینی و نقش ایران و جانفشانی‌های فرماندهان پیروزی عراق را از خطر داعش حفظ کرد.
العامری خاطرنشان کرد: حاج ابومهدی المهندس و ژنرال سلیمانی و همرزمان آنها تا ابد در وجدان امت باقی خواهند ماند.
رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: بهای خون فرماندهان پیروزی خروج کامل نیروهای اشغالگر از عراق خواهد بود.
الفیاض: ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جنایتی علیه ملت و حاکمیت عراق است
رئیس حشد شعبی عراق اعلام کرد که ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جنایتی علیه ملت و حاکمیت عراق است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی عراق در دومین سالروز ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون سابق رئیس حشد شعبی عراق گفت: ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جنایتی علیه ملت و حاکمیت عراق است. ما با شهدای فرماندهان پیروزی عهد می‌بندیم که در مسیر پیروزی و شهادت پیش می‌رویم. امروز روز وفاداری به شهدای پیروزی است.
وی افزود: وجدان امت مرجعیت دینی است و ما به آن و سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان که با فتوای مبارک خود عراق را از خطرات حفظ کرد، افتخار می‌کنیم و پایبند هستیم.
الفیاض از دولت عراق خواست به وظیفه خود درباره عقب‌نشینی و تخلیه عراق از نیروهای خارجی عمل کند. وی گفت: حضور بیگانگان برای عراقی‌ها به ویژه در زمینه همزیستی مسالمت آمیز مفید نخواهد بود. عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق ضمانتی است تا این کشور با عزت و کرامت زندگی کند. ما از شرکت کنندگان در تظاهرات میلیونی بزرگداشت یاد شهدا تشکر می‌کنیم و قدردان نیروهای امنیتی هستیم که در مقابله با تروریسم ایستادند.
برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی در بین‌الحرمین
کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا مراسمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از العهد، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا مراسمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کرد.
در این مراسم که در بین الحرمین برگزار شد تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دینی حضور یافتند.
شرکت کنندگان در این مراسم از نقش سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در آزادسازی خاک‌ عراق از دست تروریست ها تمجید کردند.
بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه گذشته نیز مراسمی به همین مناسبت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد و ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در این مراسم سخنرانی کرد.
سایر اخبار این روزنامه
با کدام رامبد جوان طرف هستیم؟ عصر آدم‌های خاکستری در جهان مدرن تفکر سیلویی هم جواب نمی‌دهد مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد هشدار کاهش مصرف «گوشت و شیر» در دهک‌های پایین درآمدی بررسی حواشی و متن «مذاکرات وین» کفه ترازو مذاکره، سنگین به سمت توافق قیمت دارو در سامانه‌ها یکسان نیست آوار نسخه‌نویسی الکترونیک بر سر داروخانه‌ها رشد اقتصادی 8 درصد با رفع تحریم‌ها محقق می‌شود سایه سیگنال‌های مثبت از وین بر سر اقتصاد رهبر انقلاب: حاج قاسم ثابت کرد که می‌توان ملی‌ترین و در عین حال امتی‌ترین بود به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی صورت گرفت تجمع میلیونی در بغداد به یاد سرداران دل‌ها سخنگوی سپاه: دشمنان پیام رزمایش پیامبر اعظم را به خوبی دریافت کردند نیویورکر: موشک‌ کروز ایران توازن قدرت را در سراسر خلیج‌ فارس تغییر داده است طاهر جمشیدزاده کرونا، امنیت غذایی و کمک های مومنانه رسانه آمریکایی ان.پی.آر: اروپایی‌ها برای نخستین بار از پیشرفت در مذاکرات وین سخن گفتند تاکید لاوروف بر ضرورت توجه آمریکا به مطالبات روسیه